Avionul viitorului va zbura din 2027! Va avea aripile integrate cu fuzelajul
Departamentul Forțelor Aeriene a selectat JetZero pentru următoarea fază a unui proiect prototip de aeronavă cu corp de aripă combinată pe 16 august.
Efortul urmărește să maturizeze tehnologia BWB și să-și demonstreze capacitățile, oferind departamentului și industriei comerciale mai multe opțiuni pentru viitoarele platforme aeriene.
Cu un design care diferă de un avion tradițional cu tub și aripă, BWB îmbină corpul aeronavei în aripa sa cu raport de aspect ridicat, scăzând rezistența aerodinamică cu cel puțin 30% și oferind portanță suplimentară. Această eficiență sporită va permite o rază extinsă, mai mult timp de odihnă și o eficiență sporită a livrării sarcinii utile, capabilități care sunt vitale pentru atenuarea riscurilor logistice.
„Aeronavele cu corp de aripă combinate au potențialul de a reduce în mod semnificativ cererea de combustibil și de a crește acoperirea globală”, a spus secretarul Forțelor Aeriene Frank Kendall. „Deplasarea forțelor și a mărfurilor rapid, eficient și pe distanțe lungi este o capacitate critică pentru a permite strategia de securitate națională.”
Cu BWB sunt posibile mai multe configurații de transport militar. Împreună, aceste tipuri de aeronave reprezintă aproximativ 60% din consumul total anual de combustibil pentru avioane al Forțelor Aeriene.
Departamentul de Apărare intenționează să investească 235 de milioane de dolari în următorii patru ani pentru a accelera dezvoltarea acestei tehnologii de transformare cu dublă utilizare, fiind așteptate investiții private suplimentare. Efortul este rezultatul colaborării dintre Departamentul Forțelor Aeriene, Administrația Națională de Aeronautică și Spațiu și Unitatea de Inovare a Apărării, cu asistență din partea Biroului Capital Strategic al DoD.
„Au trecut puțin peste o sută de ani de când câțiva aviatori curajoși au urcat pe cer și au dovedit prima capacitate de realimentare aeriană, extinzând raza globală a forțelor noastre aeriene. Acest anunț marchează o altă piatră de hotar pentru Forțele Aeriene în eforturile noastre de a menține avantajul eficienței puterii aeriene împotriva oricăror viitori concurenți”, a declarat Dr. Ravi Chaudhary , secretar adjunct al Forțelor Aeriene pentru Energie, Instalații și Mediu. Fost pilot și inginer C-17 Globemaster III , Chaudhary conduce eforturile de a asigura eficiență în energia operațională pentru a construi o mai mare agilitate pentru comandanții teatrului.
În timp ce conceptul BWB există de zeci de ani, progresele tehnologice mai recente în proiectarea structurală, tehnologia materialelor, producție și alte domenii au făcut producția la scară largă realizabilă.
Industria comercială, inclusiv companiile aeriene de pasageri și companiile de transport aerian de marfă, vor beneficia și de dezvoltarea acestei tehnologii, crescând spațiul disponibil pentru cabină sau marfă, scăzând în același timp costurile operaționale cu combustibil.
Biroul Operațional de Energie al Forțelor Aeriene așteaptă finalizarea testelor inițiale de zbor încă din 2027.