BAC 2021. Patru note diferite pentru aceeași lucrare. Explicațiile ministrului Educației
Lucrări de la examenul de Bacalaureat 2021 ce au fost corectate de patru ori au primit patru note diferite.
Sorin Cîmpeanu spune că a făcut un experiment și că a cerut încă două evaluări ale unor lucrări cu note contestate la Bacalaureat. A primit, în unele cazuri, note diferite de la fiecare comisie. Patru evaluări pe aceeași lucrare, patru note diferite, a afirmat ministrul Educației.
„Am făcut un exercițiu și, pe lângă media inițială, pe lângă nota din contestație, am mai cerut o reevaluare în centrul de examen și apoi a patra la centrul național de examinare, să fie făcută de cei care au creat subiectele și baremurile”, a spus ministrul conform Digi24.
Întrebat care sunt concluziile la care a ajuns, ministrul a răspuns: „Triste, patru evaluări pe aceeași lucrare, patru note diferite în unele situații. Nu sunt multe, dar faptul că sunt este un semnal de alarmă, grav, foarte grav”.
Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a explicat cum se vor corecta examenele de evaluare, inclusiv Evaluarea Națională, și Bacalaureat anul viitor.
El a precizat că pentru Evaluarea Națională va exista corectare informatizată pentru toate lucrările, iar la Bacalaureat vor fi proiecte pilot în fiecare județ.
„Văd că încă există neîncredere în tot sistemul că vom reuși pentru evaluarea la clasa a II-a, a IV-a, a VI-a și Evaluarea națională de la anul să avem corectare informatizată. Eu spun încă o dată că vom reuși și vom avea, pentru a elimina toate aceste situații”, a spus Sorin Cîmpeanu la Digi24.
„Pentru Bacalaureat va exista o pilotare. O să avem în fiecare județ un centru sau două de examen unde lucrările vor fi codificate, scanate, vom încerca să corectăm și rezultatele care, repet, sunt într-o altă situație decât cele de la Evaluarea Națională, unde subiectele, începând de anul acesta, au fost concepute în conformitate cu testele Pisa, unde fiecărui item îi este atribuită o competență. Atunci când corectezi pe fiecare item notele, nu numai nota globală, ai o imagine mai clară asupra competențelor. Acest lucru va trebui să se întâmple și la Bacalaureat, odată cu ținta pe care „România Educată” și-a propus-o, de Bacalaureat care să evalueze competențele și nu cunoștințele”, a explicat ministrul.