Banca Transilvania, credit de 32 milioane euro, pentru modernizarea parcului de locomotive Softronic
Banca Transilvania (BT) a aprobat un credit de 32 milioane euro, constructorului de locomotive Softtronic din Craiova, pentru modernizarea a 19 locomotive electrice pentru trenuri de călători, din parcul companiei.
Producătorul de locomotive electrice Softronic din Craiova estimează afaceri mai mari cu 25% până la sfârșitul anului.
Softronic a modernizat deja două locomotive pentru compania CFR Călători, care ating viteza de 160 km pe oră şi pot tracta 16 vagoane de călători.
Potrivit reprezentanților companiei, în 30 august, prima locomotivă modernizată a efectuat testele dinamice pe secţiunea de cale ferată Buftea-Brazi, urmând ca până la finalul acestui an primele două locomotive modernizate să fie livrate către CFR Călători.
Softronic din Craiova, singura fabrică producătoare de rame şi locomotive electrice din Europa de Est, controlată de patru antreprenori români, estimează că va finaliza în acest an cu afaceri mai mari cu 25% faţă de anul anterior, când a atins nivelul de 180 de milioane de lei, potrivit oficialilor companiei.
„Vom produce în acest an opt locomotive electrice pentru operatorii privaţi şi vom moderniza şase locomotive. Deja am modernizat o primă locomotivă pentru CFR Călători, ce va fi testată, iar a doua este aproape gata“, a declarat Sebastian Ghiţă, directorul comercial al companiei.
Înființată în Craiova în 1999, având că principală activitate modernizarea de locomotive, compania Softronic continuă tradiția de peste 50 de ani a orașului în construcția de locomotive electrice. Un proiect important finalizat de Softronic este locomotiva electrică bi-sistem Transmontana, perfect adaptată pentru trasportul pe sisteme feroviare din țări ca România, Bulgaria, Ungaria sau Turcia.
Povestea Softronic a fost istorisită la finele anului trecut de Ionel Ghiţă, asociat în cadrul producătorului de material rulant. „Eu am fost profesor la liceul Carol din Craiova. Am fost fericit când cumnatul meu, împreună cu un prieten şi câţiva tineri entuziaşti au zis: hai să facem cutia neagră a locomotivei, pentru că este nevoie de ea în România şi Europa. Am lăsat meseria de profesor şi am început businessul undeva pe Bulevardul Unirii, într-un mic depozit de material textil, înfiinţând firma Softronic. Era foarte frumos pentru că eram tineri”, a povestit el, care este asociat în societate alături de alţi trei antreprenori.
Totodată, Grupul Softronic nu s-a limitat la a vinde, ci a început şi să închirieze locomotive. Unul dintre primii clienți a fost DB Schenker, subsidiară a gigantului german Deutsche Bahn. „Aşa am putut să supravieţuim, având în vedere că în România nu exista interes pentru achiziţia de locomotive noi. În 2015 ne-am orientat către companii private pentru vânzarea directă a locomotivelor, companii care s-au hotărât greu să dea peste două milioane de euro pentru o locomotivă”, arată acționarii.