Băncile aplică noi standarde de securitate, după înmulțirea atacurilor de phishing

Publicat: 26 iun. 2024, 06:12, de George Andrei, în ECONOMIE , ? cititori
Băncile aplică noi standarde de securitate, după înmulțirea atacurilor de phishing

ING Bank, care a înregistrat o serie de încercări de fraudare a conturilor clienților, de către hackeri, a implementat noi aplicații de creștere a securității operațiunilor, pentru platforma sa de tranzacții online, de la distanță, Home’Bank.

CEO ING Bank, Mihaela Bîtu, dă asigurări clienților, că toate operațiunile lor se desfășoară, în cea mai mare siguranță.

Pentru siguranța clienților noștri, ING Bank a lansat o nouă secțiune „Permisiuni” în Home’Bank, care le oferă acestora posibilitatea de a dezactiva complet tipurile de tranzacții cu cardul pe care nu le folosesc, pentru a nu deveni o țintă pentru hackeri, spun oficialii băncii.

Astfel, clienții pot alege să blocheze, pe conturile lor, retragerea de numerar de la bancomat, plățile pe internet sau la POS, dar și operațiunile care se încadrează în cele mai frecvente tipologii de fraudă – tranzacțiile cu criptomonede, cele în afara Spațiului Economic European sau plățile de tip „jocuri de noroc”.

„Cu secțiunea Permisiuni, am creat un strat suplimentar de siguranță pe care clienții îl pot folosi proactiv pentru cardurile lor. Tot ce trebuie să facă este să intre în Home’Bank și să își dezactiveze singuri acele tipuri de tranzacții cu potențial de risc, pe care știu că nu obișnuiesc să le facă. De exemplu, dacă nu vor să cumpere criptomonede cu cardul ING, filtrul va funcționa automat și va bloca toate plățile către comercianți de criptomonede. Sau, dacă fac des plăți pe internet, pot folosi un card virtual special pentru cumpărăturile online, atașat unui cont secundar în care mută strict cât au nevoie, ceea ce înseamnă că pe contul principal ar putea bloca tranzacțiile online”, explică Alexandra Toabeș, Customer Journey Expert, divizia Carduri, în cadrul ING Bank România, într-un comunicat. 

Clienții pot accesa noile tipuri de permisiuni în Home’Bank, în secțiunea Produse și Servicii-> Cardurile ING-> Selectează cardul dorit-> Limite și Permisiuni Card, precum și din meniul Mai multe-> Servicii și setări -> Limite și permisiuni card.

Pentru fiecare card pe care îl dețin, aceștia pot dezactiva diferite tranzacții și operațiuni.

Dacă se răzgândesc, operațiunile blocate pot fi pot reactivate la fel de simplu și rapid, tot din Home’Bank.

„Odată ce obțin acces la fondurile victimei, o metodă preferată a fraudatorilor este să direcționeze sumele, prin intermediul cardului, către portofele electronice de criptomonede, efectuând tranzacții pentru investiții în criptomonede sau de tip transfer, pentru a se pierde urma banilor. Frecvent, preferă să realizeze plăți la comercianți din afara Uniunii Europene, cu mai puține reglementări, pentru a reduce șansele ca banii victimelor să fie recuperați. Recomandăm clienților să fie extrem de vigilenți când vine vorba de datele lor personale și bancare. Totodată, le recomandăm să își dezactiveze din Home’Bank acele operațiuni pe care știu că nu le efectuează. Și, pentru un plus de siguranță, pentru că e sezonul vacanțelor, să folosească un card virtual, pentru că indiferent ce s-ar întâmpla, un fraudator nu va putea niciodată să cheltuiască mai mult decât găsesc în contul secundar”, arată Raluca Voicu, Manager Issuer and Acquirer Fraud Investigations, în cadrul ING Bank România.

Mai multe funcții de securitate au fost implementate, până în prezent, pentru aplicația ING Home’Bank.

Geolocalizarea

În acest an, ING a lansat serviciul de geolocalizare – o nouă funcționalitate din Home’Bank care folosește coordonatele GPS ale telefonului și poate bloca operațiunile suspecte realizate din alte arii geografice.

Vezi unde ai salvat datele cardului

De anul trecut, clienții ING pot vedea pe ce site-uri și în ce aplicații sunt salvate cardurile lor pentru plăți viitoare. În cazul în care nu mai doresc să aibă datele cardurilor lor înregistrate, aceștia pot șterge token-ul asociat acelor comercianți direct din Home’Bank.

Serviciul afișare nume beneficiar (SANB), lansat inițial de ING pentru clienții săi și adoptat ulterior la nivelul sistemului bancar, afișează numele real al deținătorului contului atunci când sunt transferați bani, pentru diminuarea riscurilor de fraudă.

Totodată, clienții ING Bank pot vedea în Home’Bank istoricul autentificărilor în contul lor, pot seta limita tranzacționale, pot primi notificări cu privire la tranzacțiile efectuate și pot bloca sau închide cardul din aplicație. Mai mult, pot înregistra dispozitivele proprii ca fiind de încredere și pot accesa Home’Bank și autoriza operațiunile în siguranță, folosind amprenta digitală sau recunoașterea facială.

ING Bank România a obţinut un profit net de 347 de milioane de lei în primul trimestru din 2024, în creştere cu 1 la sută, comparativ cu perioada similară a anului trecut.

În primele trei luni, banca a raportat venituri de 877 de milioane de lei şi active totale de 71,4 miliarde de lei, în creştere cu 11,3 la sută, respectiv cu 14,1 la sută, faţă de aceeaşi perioadă din 2023.

Costurile cu provizioanele de risc au rămas la un nivel scăzut, de aproximativ 58 de milioane de lei, dar mai ridicat decât în T1 2023.

Totodată, ING Bank România a oferit noi împrumuturi pentru a sprijini tranziţia către un mediu mai sustenabil, oferind credite cu discounturi eco pentru persoane fizice în valoare de 32 de milioane de euro, reprezentând aproximativ 50 la sută din valoarea totală acordată în 2023 (67 de milioane de euro).

Creditele cu componente de sustenabilitate acordate companiilor au atins 4,5 milioane de euro pentru companii mici, respectiv 670 de milioane de euro în credite sindicalizate şi bilaterale pentru companii mari.