Bayerische Motoren Werke AG, noi probleme grave la automobilele sale. Airbagul se declanșează neașteptat

Publicat: 23 sept. 2024, 14:05, de George Andrei, în ECONOMIE , ? cititori
Bayerische Motoren Werke AG, noi probleme grave la automobilele sale. Airbagul se declanșează neașteptat

Producătorul german Bayerische Motoren Werke AG (BMW) se confruntă cu noi probleme pe piața auto, intrând și mai mult în deficit de imagine și vânzări. BMW a revenit cu o nouă campanie de rechemare, care adâncește și mai mult criza generată de precedenta campanie de rechemare în service a autovehiculelor, cu o defecțiune la sistemul de frânare.

Autoritățile germane au centralizat situația rechemărilor BMW pentru a remedia problema airbag-urilor cu probleme, care pot pune în pericol vieților oamenilor și au ajuns la un număr uriaș de mașini: 6.503.996 automobile produse între 2003 și 2018. Toate aceste mașini prezintă riscul declanșării necontrolate a airbagurilor șoferului, transmite DPA.

Pe lângă faptul că această declanșare poate sta la baza unor accidente grave, airbag-ul poate împrăștia în habitaclu bucăți de metal (șrapnel) care pot răni grav persoanele aflate în mașină.

Un total de peste un milion de vehicule se află în Germania, în circulație, restul fiind răspândite în restul Europei și în lume. Modelele afectate de această campanie de rechemare acoperă aproape întreaga gamă a constructorului german de mașini premium, respectiv Seriile de la 1 la 6 și SUV-urile de la X1 la X6.

Potrivit Kraftfahrt-Bundesamt, organismul privind circulația autovehiculelor, defecțiunea este la nivelul generatorului de gaze al airbag de la șofer, dar numai dacă modelele au fost echipate din fabricație sau ulterior, cu volane care folosesc componente Takata.

Până acum au fost raportate doar două accidente provocate de aceste airbaguri pe mașini BMW, care au condus la rănirea sau la decesul unei persoane. Operațiunea de remediere adefecțiunii constă în verificarea tipului de airbag existent pe mașină și, dacă este cazul, înlocuirea acestuia cu un alt airbag.

Chiar dacă operațiunea nu presupune intervenția la toate cele 6,5 milioane de vehicule, orele de lucru ale personalului care va verica mașinile plus intervențiile de înlocuire la cele care necesită acest lucru vor genera costuri uriașe pentru BMW, care este afectată deja de cealaltă campanie, care presupune înlocuirea componentelor frânelor pentru 1,5 milioane de automobile echipate cu sisteme de frânare produse de Continental. BMW și-a revizuit previziunile financiare pentru finalul acestui an, în scădere, din cauza acestor campanii costisitoare.