BCR și Școala de Valori reiau atelierele de educație financiară pentru copii
Odată cu începerea anului școlar, BCR și Școala de Valori au reluat atelierele de educație financiară pentru copii, organizate în cadrul proiectului FLiP, Școala de Bani pe Roți.
Acestea au loc în perioada 15 septembrie – 18 decembrie 2020 și se desfășoară de marți până vineri, cu următoarea frecvență:
- 10.00 – 11.30 – două ateliere simultan
- 14.30 – 16.00 – două ateliere simultan
- 17.00 – 18.30 – două ateliere simultan
Încă din luna mai, profesorii de educație financiară de la Școala de Bani, cât și trainerii din cadrul Școlii de Valori, s-au mobilizat rapid și s-au adaptat contextului actual pentru a continua să predea educația financiară cât mai multor copii. Astfel, cursurile au fost mutate în online, iar până în prezent, peste 7400 de elevi au participat la ele.
După succesul atelierelor virtuale din perioada mai-iunie, s-a decis prelungirea acestora și pe parcursul vacanței de vară. Numărul mare de elevi dornici să învețe mai multe despre tainele banilor, i-a încurajat pe profesorii de educație financiară să nu pună pe pauză activitatea.
„Nu credeam că în vacanță elevii mei vor avea parte de învățare, relaxare, implicare, joc și cunoaștere, toate într-un singur atelier, bine structurat. Mi-a plăcut că este organizat pe obiective, ținând cont de vârstele elevilor, și că este prezentat de oameni extraordinari. Trainerii știu să atragă elevii spre cunoaștere, i-au implicat în jocuri de învățare activă, bazată pe comunicare deschisă și bine organizată”, spune Anișoara Cojocaru, profesor la Colegiul Național Roman-Vodă, din Roman.
În cadrul atelierelor, cei mici pot învăța termeni financiari noi, cum să gestioneze un buget personal, cum să aprecieze valoarea banilor, de ce este importantă economisirea, care e diferența dintre nevoi și dorințe, dar și ce sunt veniturile și cheltuielile.
„Mi-a plăcut că în cadrul atelierelor am făcut chestionare, joculețe, am participat la dezbateri pro și contra și am învățat să economisim bani. La început, am obținut 99 de puncte, dar la final, am obținut punctajul maxim, ceea ce înseamnă că am mai învățat între timp multe lucruri. M-am distrat foarte mult și aș vrea să repet această experiență”, povestește Matei, care are 11 ani.