,,Beizadelele” mai au de așteptat. Porsche nu va produce prea curând bolidul electric
Producătorul de maşini de lux Porsche se aşteaptă ca tranziţia de la benzină, la vehiculele sale electrice să dureze mai mult decât erau planurile ințiale.
Oficialii companiei au declarat anterior că obiectivul lor era ca 80 la sută din vânzări să fie complet electrice până în 2030, relatează Reuters.
Acum compania a mai amânat acest obiectiv, legându-l în mod explicit de cererea clienţilor şi de evoluţiile din sectorul electromobilităţii, subliniind, într-un comunicat, că ar putea acum atinge obiectivul stabilit de 80 la sută, doar dacă factorii de piață îl justifică.
„Tranziţia la maşinile electrice durează mai mult decât credeam acum cinci ani. Strategia noastră de produs este configurată astfel încât să putem livra peste 80% din vehiculele noastre ca fiind toate electrice în 2030 – în funcţie de cererea clienţilor şi de dezvoltarea electromobilităţii”, a transmis Porsche, într-un comunicat.
Și directorii producătorilor de automobile, de la Mercedez-Benz la Renault, au avertizat că obiectivele pe care şi le-au stabilit în ultimii ani pentru vânzările complet electrice în următorul deceniu au fost prea ambiţioase, deoarece clienţii au rămas reticenţi să facă trecerea de la maşinile pe benzină.
Porsche, care se confruntă cu vânzările scăzute de vehicule electrice în acest an, a evidenţiat disparitatea de pe cele trei pieţe cheie în ceea ce priveşte absorbţia vehiculelor electrice, cu cererea mult mai avansată în China, mai lentă în Europa şi neregulată în SUA.
„Strategia noastră dublă este mai importantă ca niciodată”, au subliniat cei de la Porsche, referindu-se la dezvoltarea continuă atât a motoarelor cu ardere internă, cât şi a maşinilor electrificate.
Între timp, din ce în ce mai mulți șoferi se plâng de hibele mașinilor electrice, printre care se numără autonomia foarte scăzută; numărul foarte scăzut de stații de încărcare; perioada de timp prea lungă pentru o încărcare; prețurile prea mari pentru aceste autoturisme; prețurile prea mari ale componentelor, în special a bateriei; deteriorarea mult prea rapidă a componentelor; devalorizarea foarte rapidă a acestor mașini; eliminarea facilităților fiscale și a bonusurilor pentru proprietarii de mașini electrice.