Beneficiile extrasalariale pentru angajații din România se vor digitaliza accelerat în 2022

Publicat: 30 ian. 2022, 07:00, de Puterea.ro, în Business , ? cititori
Beneficiile extrasalariale pentru angajații din România se vor digitaliza accelerat în 2022

Marile platforme de recrutare online din România anunță că majoritatea companiilor va menține, în anul 2022, beneficiile extrasalariale pentru angajați, pentru a-și asigura o cât mai bună motivare și fidelizare a acestora. Companiile tind chiar să-și extindă opțiunile de la tichetele de masă, cadou, vacanță și cultură (beneficiile extrasalariale cele mai dorite de angajator și angajați) la beneficii flexibile.

“Angajații sunt din ce în ce mai greu de motivat de către companii, iar salariul nu mai este considerat argumentul suprem. O arată studiile lansate recent de cele mai mari platforme de recrutare online din România – BestJobs și eJobs, care reconfirmă tendința românilor de a migra mult mai ușor de la o companie la alta în căutarea împlinirii profesionale și a unui mediu atractiv de lucru. Schimbările legislative recente anunță, începând cu 01 Februarie 2022, obligativitatea acordării tichetelor de valoare (masă, cadou, vacanță, cultură) exclusiv pe suport electronic (card), ceea ce va contribui, în mod evident, la accelerarea digitalizării produselor din categoria beneficii extrasalariale”, se arată într-un comunicat al Up România, remis către Puterea.ro.

Strategiile de HR s-au adaptat din mers, iar multe companii au înțeles că-și vor ține oamenii aproape dacă vor continua să le acorde beneficii extrasalariale sau, după caz, vor începe s-o facă. Vestea cea bună, ne spune eJobs, este că, în ciuda greutăților pandemiei, 87% dintre companiile românești oferă în continuare beneficii extrasalariale, de la tichete de masă (20%), prime de Crăciun (28%), al 13-lea salariu și bonusuri de performanță (15%) și până la abonamente la clinici private sau asigurări private. În companii cu bugete mai mari (în medie 100-150 euro/luna/salariat), angajații primesc bugete flexibile și acces la platforme, precum Up MultiBeneficii.

 „Digitalizarea beneficiilor extrasalariale este un fenomen firesc, iar contextul pandemic, în care mulți angajați lucrează de acasă și cer mai multă flexibilitate, a contribuit la creșterea interesului pentru tichete de valoare electronice (carduri) și la creșterea interesului pentru platforme de beneficii flexibile, precum Up MultiBeneficii. Up România a investit în digitalizare și în dezvoltarea soluțiilor de tip self-service atât în cazul companiilor care prin intermediul uponline.ro pot gestiona, comanda și vizualiza online beneficiile acordate, cât și al beneficiarilor, care-și pot consulta soldul, accesa oferte speciale prin intermediul aplicației Up Mobil sau, în cazul Up MultiBeneficii, pot opta către ce beneficii – fixe și/sau flexibile – să redirecționeze bugetele primite lunar de la angajator. Pentru noi, digitalizarea rămâne centrul strategiilor de dezvoltare și în 2022”, spune Elena Pap, director regional Up Group.

Up România face parte din Grupul Up și deservește la nivel local peste 25.000 de clienți și 800.000 de beneficiari. Cu o prezență de 20 ani în România, compania oferă diverse instrumente de motivare și soluții financiare avantajoase pentru performanța businessului companiilor: