DN1 din dreptul aeroportului Otopeni va fi lărgit la 3 benzi
O bucată din DN1 va avea trei benzi pe sens. Șeful CNAIR, Cristian Pistol, explică de ce s-a luat această măsură.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis astăzi la ANAP documentația de atribuire pentru contractul necesar elaborării Studiului de Fezabilitate pentru lărgirea DN1 între Aeroportul Otopeni (Henri Coandă) și A0, la profil de 3 benzi pe sens, a anunțat directorul CNAIR, Cristian Pistol.
Durata contractului este de 8 luni, din care 7 luni pentru realizarea Studiului de Fezabilitate, iar finanțarea va fi asigurată prin Fonduri Europene Nerambursabile.
Prin acest contract, CNAIR dorește să identifice soluții viabile pentru:
- separarea completă a traficului pe distanța dintre Aeroportul Otopeni și A0;
- posibilitatea efectuării virajului la stânga pentru întoarcere după nodul A0 pe direcția București – Ploiești;
- eliminarea punctelor negre/conflictelor de trafic pe acest sector de drum;
- realizarea unui sector de drum omogen care să asigure infrastructura de bază necesară cererii de transport în creștere;
- asigurarea unui grad ridicat de siguranță a traficului rutier;
- un acces mai facil pentru agenții economici și pentru locuitorii cartierelor rezidențiale din zonă.
După validarea documentației de atribuire, CNAIR va putea publica Anunțul de Participare aferent contractului de proiectare, în cadrul căruia se va stabili și data limită pentru depunerea ofertelor.
Lărgirea DN1 între Aeroportul Otopeni și A0 este un proiect important pentru îmbunătățirea infrastructurii rutiere din România. Acest sector de drum este foarte aglomerat, iar lărgirea acestuia va contribui la fluidizarea traficului și la reducerea timpilor de călătorie. De asemenea, proiectul va îmbunătăți siguranța rutieră și va facilita accesul la Aeroportul Otopeni și la zonele industriale și rezidențiale din zonă.
Proiectul este finanțat prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2021-2027, cu o valoare estimată de 1,5 miliarde de lei.