Mai concret, cimentul este pilonul de bază al betonului, renumit pentru durabilitatea și versatilitatea sa în construcții. Apa, esențială pentru activarea reacției chimice, transformă cimentul într-o matrice solidă și rezistentă. Negrul de fum, recunoscut pentru conductivitatea sa electrică și rezistența la apă, adaugă un element inovator acestui mix. Folosit de-a lungul istoriei în diverse aplicații, de la cerneală la sulurile de la Marea Moartă, negrul de fum se distinge prin proprietățile sale electrice superioare.
Adevărata inovație constă în felul în care aceste componente aparent simple sunt combinate pentru a crea un supercondensator revoluționar.
Sursă foto: Top Gear
Practic, acest amestec inovator permite negrului de fum să se reorganizeze într-o rețea de fire conductoare în matricea de ciment. Această structură complexă conferă materialului final proprietăți electrice și energetice superioare, menținând în același timp robustețea și rezistența tipică a betonului.
În cele din urmă, acest dispozitiv de stocare a energiei s-ar comporta astfel ca o baterie, dar cu avantaje distincte. Supercondensatorii stochează energia electric, permițându-le să se încarce și să se descarce rapid și eficient. Ultimele date arată că, producția de ciment și beton reprezintă 8% din emisiile globale de CO2, sau mai mult de patru miliarde de tone.
Utilizarea acestui tip de beton ar putea reprezenta un pas crucial către o economie mai ecologică. Interesant este și faptul că, drumurile pavate cu acest beton supercondensator ar putea servi nu numai ca benzi de circulație, ci și ca generatoare de energie solară. Acestea nu sunt singurele avantaje. Folosirea acestui tip de beton ar putea ajuta mașinile electrice aflate în mișcare să se încarce.
Avantajele folosirii acestui tip de beton
- sprijinirea unei economii ecologice
- încărcare fără fir pentru vehiculele electrice
- Drumuri ca generatoare de energie solară