Blocajul de pe Valea Oltului generează costuri sporite pentru Dacia

Publicat: 10 iul. 2024, 10:45, de Alexandru Bogdan Grigoriev, în ECONOMIE , ? cititori
Blocajul de pe Valea Oltului generează costuri sporite pentru Dacia
Foto: Internet

Mihai Bordeanu, Managing Director Dacia Brand South Eastern Europe și Country Head Romania, consideră că devierea circulației rutiere de pe Valea Oltului generează companiei costuri săptămânale suplimentare de transport de circa 50.000 de euro.

Mihai Bordeanu, Managing Director Dacia Brand South Eastern Europe și Country Head Romania, a declarat că blocarea traficului rutier pe Valea Oltului generează costuri suplimentare pentru producătorul român de automobile. Mai mult decât atât, el notează că oficialii uzinei din Mioveni nu au fost avertizați de autorități înainte ca vestea să ajungă la întreaga populație. Astfel, nu au putut fi făcute din timp planuri pentru expedierea mașinilor produse și nici pentru aprovizionarea cu componente.

„Am aflat acum, odată cu toată lumea. Știți că am făcut mai demult o estimare: sunt 600 de camioane care trebuie să traverseze Valea Oltului pentru a aproviziona uzina Dacia. Alte 150 de camioane trec pe la Ruse către Bulgaria”, a declarat Mihai Bordeanu referindu-se atât la blocajul de pe Valea Oltului cât și la cel de la podul peste Dunăre către Bulgaria.

Șeful mărcii românești, parte a grupului Renault, a menționat și că impactul financiar nu a fost calculat încă în detaliu. „O primă estimare ar fi de circa 50.000 de euro pe săptămână și un plus de două ore ca timp. Asta doar pe Valea Oltului”, a explicat Mihai Bordeanu.

Deși transportă deja o parte a producției pe calea ferată, nu este clar dacă uzina Dacia va putea majora expedițiile de mașini folosind această alternativă. „Nu știu dacă avem capacitate de a transporta mai mult pe feroviar. Acum facem tot felul de demersuri, calcule. Singurul lucru bun, dacă pot spune așa, este că, fiind vară, uzina va intra în luna august în perioada de revizie”, a arătat el.

În acest context, convins fiind că și uzina Ford Otosan de la Craiova întâmpină probleme similare, șeful Dacia consideră că producătorul auto nu mai are altceva de făcut acum decât să se adapteze la situație.

Uzina Automobile Dacia din Mioveni a asamblat în întreg anul trecut 322.086 de mașini, majoritatea acestora fiind exportate. Lunar, fabrica produce, în medie, peste 27.000 de vehicule. Multe dintre acestea tranzitează Valea Oltului. De asemenea, mulți dintre furnizorii uzinei își trimit produsele către fabrică utilizând același drum.