Localitatea care a devenit centru de producție pentru două mari rețele comerciale

Publicat: 14 feb. 2025, 10:14, de Alexandru Bogdan Grigoriev, în ECONOMIE , ? cititori
Localitatea care a devenit centru de producție pentru două mari rețele comerciale
Foto: giofral.ro

Un antreprenor din județul Botoșani a dovedit că acolo unde există dorință, seriozitate și implicare, aproape orice devine posibil. El a reușit să transforme Dorohoi, din județul Botoșani, într-un centru de producție care își vinde marfa în două mari rețele naționale de retail.

Cu un împrumut la bancă de jumătate de milion de euro, avocatul Ioan Sălăvăstru a reușit să transforme un vis ambițios în realitate. Investiție după investiție, a pus un mic colț din județul Botoșani pe harta afacerilor de succes din țară.

În momentul acesta facem ulei dublu filtrat pe care îl găsiți în Lidl. L-am trimis în Auchan, ca promoție și îl vom promova luna aceasta în Lidl, până pe 14 februarie. Este o investiție importantă, depășește un milion și jumătate de euro”, a declarat Ioan Sălăvăstru, potrivit Botoșani News.

În prezent, unitatea are 15 angajați. De pe porțile ei ies, pe lună, chiar și 400 de tone de ulei.

Fabrica avocatului din Botoșani este unică în Moldova și folosește materie primă locală:

În toată Moldova nu există nicio fabrică (n.r. de ulei), nici la nivelul acesta, din punct de vedere al producție, dar nici de sorgintea asta, adică să facă ceea ce facem noi. Materia primă o luăm din județ, dar acum ne gândim foarte serios la calitatea materiei prime, și lucrăm la un proiect pentru a condiționa semințele pe care le băgăm în fabrică, adică nu doar selectate, ci condiționate, adică aduse la un standard de calitate superioară”, a mai spus antreprenorul.

„Uleiul pe care îl fabricăm noi, care este foarte scump, exact cum Solarisul îl vinde cu 20 de lei, nu-i ulei rafinat, din ăsta pe care îl găsiți peste tot, ci este un ulei premium. Noi aproape toate lucrările le facem mecanic, uleiul este presat la rece, este prelucrat mecanic cu două filtrări, de genul acesta, nu se face nimic chimic în fabrică. Asta a fost ideea mea să facem un astfel de afacere și poate că o să fie de mare succes, dar deocamdată lumea este reticentă la produsele de calitate.”, a declarat directorul fabricii.