Branduri de lux din fashion, lovite de criza din China. Hugo Boss, pierderi mari de profit

Publicat: 03 aug. 2024, 12:37, de Autor: George Andrei, în ECONOMIE , ? cititori
Branduri de lux din fashion, lovite de criza din China. Hugo Boss, pierderi mari de profit

Salvatore Ferragamo și Hugo Boss care produc articole vestimentare de lux au raportat scăderi semnificative de profituri, pe fondul crizei din China, piață importantă, unde este localizată și o mai mare parte a producției, în sistem Lohn.

Cifrele lor de afaceri s-au deteriorat, și pe fondul scăderii drastice a vânzărilor globale.

Profitul operațional al Fergamă scăzut cu 41% în primul semestru, iar Hugo Boss a confirmat o scădere cu 42% a profitului operațional în al doilea trimestru din 2024.

Aceasta în contextul în care cele mai mari conglomerate din lumea modei, dar și alte branduri de lux au anunțat scăderi mari din cauza crizei care are loc în China.

Rezultatele financiare agregate ale companiei în al doilea trimestru au fost „afectate semnificativ de mediul de consum dificil, în special în Asia Pacific”, a declarat directorul general Marco Gobbetti.

Profitul operațional al Salvatore Ferragamo a scăzut cu 41% în prima jumătate a anului, în condițiile în care veniturile au încetinit în toate regiunile principale, a declarat joi grupul de lux.

Profitul înainte de dobânzi și taxe s-a situat la 28 de milioane de euro (30,2 milioane de dolari) în primul semestru, depășind așteptările analiștilor privind o scădere la 20 de milioane de euro, potrivit unui consens citat de brokerul italian Equita.

Veniturile grupului de pielărie au scăzut cu 6%  în al doilea trimestru. „Suntem de acord cu faptul că rezultatele noastre financiare au fost afectate semnificativ de mediul de consum dificil, în special în Asia Pacific, care a lovit în tendințele de creștere pozitivă din restul lumii” a declarat directorul general Marco Gobbetti.

Hugo Boss a confirmat joi scăderea cu 42% a profitului său operațional din al doilea trimestru, la două săptămâni după ce casa de modă germană și-a redus previziunile anuale și a raportat cifrele preliminare, pe măsură ce provocările economice și geopolitice diminuează cererea globală a consumatorilor.

Sectorul luxului se confruntă cu vânzări mai slabe și cu presiuni asupra marjelor, deoarece cumpărătorii afectați de inflație reduc cheltuielile. Criza imobiliară și nesiguranța locurilor de muncă din China au exacerbat problema cumpărării bunurilor de lux.

„Slăbirea sentimentului de consum în majoritatea piețelor a dus la o încetinire rapidă a creșterii în întreaga industrie, de care nu am putut scăpa complet”, a declarat directorul general Daniel Grieder.

Hugo Boss a declarat că profitul său înainte de dobânzi și impozite (EBIT) a scăzut la 70 de milioane de euro (75,8 milioane de dolari) în al doilea trimestru, de la 121 de milioane de euro cu un an înainte, așa cum a fost raportat luna trecută.

Venitul său net trimestrial a scăzut cu 50% față de anul precedent, la 39 de milioane euro.

Veniturile companiilor de lux din acest trimestru au demonstrat presiunea la care este supus sectorul, atât LVMH, cât și rivalul Kering fiind sub așteptări.

Grupul german Hugo Boss, activ pe segmentul premium al pieţei de modă, lucrează în România cu şase fabrici de îmbrăcăminte şi accesorii, este vorba de Factory Belts SRL din judeţul Braşov, de Ikos Conf SA din Harghita, Karo România SRL din Satu Mare, Minoronzoni SRL din Sibiu, Pandora Prod SRL din Vran­cea şi Veta SRL din Mureş.

Numărul de fabrici par­te­nere (companii care realizează bunuri finite) a scăzut constant, de la 18 unităţi în 2018 la nouă în primul an de pandemie şi şase acum. Acest declin vine în con­textul în care mulţi retaileri au decla­rat că România a devenit prea scumpă pentru a produce aici. De altfel, zeci sau chiar sute de fabrici operate direct de branduri sau unităţi partenere, specializate doar în producţie, s-au închis în România an de an din acest motiv.

Înainte de pandemie, producţia era relocată în Asia, unde salariile sunt mult mai mici, iar forţa de muncă nu reprezintă o problemă. În timpul cri­zei sanitare, care a evidenţiat fragi­litatea lanţurilor de producţie, a înce­put să se vorbească despre necesitatea ca fabricile să fie cât mai aproape de locul de consum.

Grupul german Hugo Boss, activ pe segmentul premium al pieţei de modă, lucrează în România cu şase fabrici de îmbrăcăminte şi accesorii, este vorba de Factory Belts SRL din judeţul Braşov, de Ikos Conf SA din Harghita, Karo România SRL din Satu Mare, Minoronzoni SRL din Sibiu, Pandora Prod SRL din Vran­cea şi Veta SRL din Mureş.

Numărul de fabrici par­te­nere (companii care realizează bunuri finite) a scăzut constant, de la 18 unităţi în 2018 la nouă în primul an de pandemie şi şase acum. Acest declin vine în con­textul în care mulţi retaileri au decla­rat că România a devenit prea scumpă pentru a produce aici. De altfel, zeci sau chiar sute de fabrici operate direct de branduri sau unităţi partenere, specializate doar în producţie, s-au închis în România an de an din acest motiv, scrie Ziarul Financiar.

Înainte de pandemie, producţia era relocată în Asia, unde salariile sunt mult mai mici, iar forţa de muncă nu reprezintă o problemă. În timpul cri­zei sanitare, care a evidenţiat fragi­litatea lanţurilor de producţie, a înce­put să se vorbească despre necesitatea ca fabricile să fie cât mai aproape de locul de consum.

Astfel, Europa a redevenit o opţiune, doar că ţările preferate au fost cele ieftine, cu salarii mai mici decât România, precum Albania, Bosnia şi Herţegovina sau Repu­blica Moldova. Într-o lume în care există un consum masiv de modă, iar brandurile mass-market – care au preţuri de la câteva zeci la câteva sute de lei – schimbă marfa din magazine zilnic, fabricile lucrează de multe ori pe bandă rulanţă, în lohn, pentru doar câţiva euro per articol.

Hugo Boss are în prezent peste 6.102 puncte de vânzare în 110 țări. Hugo Boss AG deține direct peste 364 de magazine de vânzare cu amănuntul și peste 1000 prin franciză. Produsele sunt făcute în mai multe locuri Izmir, Turcia, Radom, Polonia; Morrovalle, Italia; Franța; Cleveland, SUA; și Metzingen, Germania.