BREVIAR AUTO
Piața auto globală, puternic lovită de criza economică, resimte șocul scăderii cererii și a vânzărilor, atât în Europa, America de Nord, cât și în Asia. Eșecul neașteptat, după lansarea cu entuziasm a vehiculelor electrice, i-a determinat pe marii producători auto să-și modifice strategiile și să facă alianțe la care nu s-ar fi gândit vreodată că ar putea să se întâmple.
Urmările crizei mondiale auto nu au întârziat să apară. Tradiționalul Salon auto de la Geneva nu va avea loc în 2025 și nu există planuri de organizare a evenimentului în anii următori, pe fondul scăderii interesului din partea producătorilor auto și vizitatorilor.
X X X
Lobby-ul auto european solicită acțiuni urgente cu privire la obiectivele de CO2, pentru 2025
Cel mai important grup de lobby auto din Europa, ACEA, a cerut liderilor Uniunii Europene să găsească o soluție urgentă la costurile „disproporționate” ale respectării emisiilor de CO2 și să facă tot posibilul să evite războaiele comerciale cu China și SUA.
Ola Kallenius, noul președinte al ACEA și CEO al Mercedes-Benz, a declarat că riscul de a plăti penalități mari pentru nerespectarea CO2 în 2025 ar afecta și devia fondurile necesare de la cercetare, dezvoltare și alte investiții.
„UE ar trebui să caute să ajungă la o înțelege cu SUA, printr-un acord de anvergură, și să încerce să evite un potențial conflict comercial”, a spus CEO-ul Mercedes și președintele ACEA, Ola Kallenius.
X X X
Ford a ,,umplut” vidul de lider în afacerile sale europene, promovând un nou șef pentru operațiunile sale din Europa.
Christian Weingärtner va fi responsabil pentru operațiunile Ford în Europa, pentru toate liniile de afaceri, inclusiv autoturisme și vehicule comerciale. (VAD)
X X X
Renault Scenic EV este un ,,călător liniștit”, confortabil, pe distanțe lungi, scrie presa auto din Europa, după drive test cu noul Scenic EV.
Dezavantajele SUV-ului compact complet electric al producătorului francez nu au avut nimic de-a face cu grupul său de propulsie, încărcare sau autonomie, pe baza unui test de 1.200 km, au relevat specialiștii.
Renault Scenic E-Tech vine standard cu un încărcător la bord de 22 kW. Acestea oferă o viteză de încărcare de două ori mai mare decât cea mai mare parte a concurenților.
Renault Scenic E-Tech SUV compact complet electric s-a dovedit a fi un ,,crucișător liniștit” și confortabil la un test de rulare recent de 1.200 km, potrivit Automotive News.
X X X
BYD își propune să cucerească consumatorii sud-coreeni cu vehicule electrice cu prețuri de până la 21.000 USD.
BYD Co. va lansa trei mașini electrice pentru pasageri în Coreea de Sud în acest an, cu o strategie de preț agresivă, care speră că va câștiga cota de piață de la mărcile locale tradiționale Hyundai Motor Co. și Kia Corp.
BYD Seal, Atto 3 și Sealion 7 au fost prezentate publicului, în timpul unui eveniment de lansare la Incheon, Coreea de Sud.
X X X
Vânzările globale ale Grupului VW au scăzut cu 2% în 2024, din cauza prăbușirii vânzărilor din China și a problemelor cu vehiculele electrice.
Livrările globale ale Grupului VW au scăzut la 9 milioane în 2024. Vânzările de vehicule complet electrice ale grupului au scăzut, dar producătorul de automobile a înregistrat o cerere crescută pentru mașini hibride plug-in.
X X X
Tesla începe producția europeană a modelului Y reîmprospătat
Modelul Y actualizat este de așteptat să ajute Tesla să-și impulsioneze vânzările în Europa pe fondul încetinirii cererii de vehicule electrice de către consumatori, scriu specialiștii.
Tesla a început producția modelului Y reîmprospătat pentru piețele europene la fabrica sa din Gruenheide, lângă Berlin.
X X X
Renault dezvăluie interiorul prototipului pentru Twingo 2026 EV, cu un preț de catalog sub 20.000 EUR.
Interiorul noului Twingo va avea atingeri care amintesc de modelul din prima generație, inclusiv un buton roșu proeminent pentru luminile de avertizare și tapițerie viu colorată.
,,Renault a dezvăluit interiorul prototipului Twingo E-Tech pentru o mașină electrică sub 20.000 de euro. Prototipul, dezvăluit pentru prima dată în 2023 fără interior, este de așteptat să fie foarte asemănător cu versiunea de producție, care urmează să fie lansată până la începutul anului 2026”, scrie AMNews.
X X X
Experții se așteaptă ca vânzările de autoturise în Europa să crească în 2025, conform proiecțiilor privind piața auto, din 2024.
Se estimează că Franța și Regatul Unit vor înregistra cele mai mari câștiguri, dintre cele mai mari cinci piețe din Europa.
Piața auto europeană ar putea crește cu aproximativ 4% în 2025, până la 13,4 milioane, după ce vânzările au stagnat în 2024, anticipează compania de analiză DataForce.
X X X
Vehiculele electrice cu baterii au câștigat teren în Regatul Unit, în ultimele luni din 2024, deoarece producătorii au încercat să atingă mandatul de vânzare de vehicule electrice al țării, în timp ce vânzările de vehicule electrice în Germania au suferit de pe urma retragerii stimulentelor la sfârșitul anului 2023.
O reprezentanță BYD a fost deschisă la Londra. Vehiculele electrice reprezintă acum aproape 20% din piața auto britanică.
Regatul Unit a depășit Germania, în 2024, pentru a deveni cea mai mare piață de mașini electrice din Europa, deoarece strategia de vânzare de vehicule electrice a țării a ajutat-o să învingă încetinirea cererii.
X X X
Liderii de vehicule electrice și producătorii de automobile expuși riscului creează rapid alianțe pentru a evita amenzile UE pentru CO2.
Tesla și Volvo sunt pe cale să câștige, pe măsură ce alianțele privind emisiile de CO2 se formează rapid pentru a evita amenzile stabilite de Uniunea Europeană.
Stellantis, Toyota, Ford, Mazda și Subaru intenționează să se asocieze cu Tesla numai electric, în timp ce Mercedes și Smart JV-ul său se alătură cu Volvo, echipat cu vehicule electrice grele și cu brandul afiliat electric Polestar.
,,Cei mai mari producători de automobile din Europa nu pierd timp să formeze alianțe pentru a îndeplini obiectivele UE de emisii mai stricte pentru 2025, Stellantis, Toyota, Ford, Subaru și Mazda plănuind să se asocieze doar cu Tesla, în timp ce Mercedes-Benz a creat un grup care va include EV- Volvo grea și marca soră electrică Polestar”, scrie AMNews.
X X X
Rolls-Royce va extinde fabrica din Marea Britanie și va adăuga un nou vehicul electric pe măsură ce vânzările de electrificate cresc.
Filiala BMW Group a anunțat că prima sa mașină electrică, Spectre, sa dovedit „chiar mai populară decât se aștepta”. Vânzările au depășit așteptările.
Rolls-Royce a publicat statistici care arată că Spectre a fost cel mai bine vândut model în Europa, anul trecut și numărul doi la nivel global.
Rolls-Royce va investi 300 de milioane de lire sterline (376 de milioane de dolari) pentru a-și extinde fabrica din Goodwood, Anglia, în timp ce se pregătește să lanseze al doilea model complet electric în acest an.
X X X
Renault 5, Alpine A290 EV, a fost desemnată Mașina europeană a anului.
Este al optulea titlu pentru Renault și primul pentru Alpine în istoria de 62 de ani, de când se acordă acest premiu.
Modelele surori Renault 5 E-Tech și Alpine A290 vor împărți titlul ,,European Car of the Year 2025” (Mașina Anului 2025).
X X X
Livrările globale Stellantis, în trimestrul IV 2024, au scăzut cu 9% în Europa, și cu 28% în America de Nord.
Managementul Stellantis a anunțat că livrările producătorului din al patrulea trimestru 2024 au scăzut cu 9% față de anul precedent, până la 1,40 milioane de vehicule.
Stellantis, care se concentrează în prezent pe reducerea stocurilor supradimensionate, a declarat că cifrele au fost o îmbunătățire față de al treilea trimestru al anului 2024, când livrările globale au scăzut cu 20%.
X X X
Chrysler întrerupe programul de crossover electric, pe fondul crizei globale și cererii scăzute la gama EV.
Este cel mai recent EV care a fost amânat, pe măsură ce producătorii de automobile EV reevaluează cererea consumatorilor, iar ratele de adoptare a pieței au scăzut.
Șeful de design al Stellantis, Ralph Gilles, a declarat, pentru Motor Trend, că primul crossover electric al Chrysler va fi complet diferit de conceptul Airflow, prezentat. Dar, pentru moment producția a fost întrerupă.
Crossover-ul electric al Chrysler, care era planificat pentru lansarea în 2026, a fost suspendat, potrivit unui e-mail al companiei către furnizori, obținut de Mopar Insiders. (citarea sursei Ziarul Puterea este obligatorie)