BREVIAR AUTO – Recul puternic al vânzărilor la nivel global
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2025/03/Mini-Dacia-electrica.avif)
Piața globală auto se confruntă cu un recul puternic al vânzărilor, din cauza crizei economice, competiției inegale cu industria de electrificate din China, și a lipsei de tehnologii inovative eficiente prietenoase cu mediul.
Dacia lansează modelul total electric de 18.000 de euro
Dacia a dezvăluit noul său model ,,mini”, cu care vrea să concureze pe piață cu rivalii săi chinezi.
Noul model de mini-mașină electrică Dacia va avea un preț de 18.000 de euro, pentru a putea concura cu rivalii chinezi, care au scos pe piață modelele ,,buget accesibil”.
Mini-mașina electrică de la Dacia va concura cu mașinile electrice chinezești de ,,buget mic”, cum ar fi BYD Seagull și Leapmotor T03.
Renault a lansat o poză cu silueta viitorului model de minimașină electrică a Dacia. Acesta are proporții similare cu noul Renault Twingo.
Marca de ,,buget” Dacia a Grupului Renault se va confrunta cu nou-veniți chinezi cu noul minicar complet electric, care va fi construit în Europa.
X X X
Tarifele SUA la importurile din Europa vor afecta vânzările Mercedes
Tarifele lui Trump ar putea costa Mercedes aproximativ un miliard de dolari, spune directorul financiar al producătorului.
Cu potențialele războaie comerciale care se desfășoară, Mercedes intenționează să localizeze mai multă producție în SUA și China. Este probabil să adauge un alt model și la fabrica sa din Tuscaloosa, statul Alabama.
Producția Mercedes S-Class la fabrica sa din Sindelfingen din Germania, în declin
Mercedes-Benz ar pierde un punct procentual din marja de profit, dacă tarifele la mașinilor exportate în SUA din Europa ar fi majorate la 10% de la actualul 2,5%, a declarat directorul financiar al companiei, Harald Wilhelm, într-un anunț făcut investitorilor pe 20 februarie, la ziua pieței de capital a producătorului auto.
X X X
Renault speră la un profit operational mai mare, în 2025
Renault înregistrează un profit operațional mai mare pentru 2024, dar avertizează cu privire la normele UE privind emisiile, care i-ar putea afecta rezultatele financiare din 2025.
Producătorul de automobile a redus așteptările privind marja în acest an, observând că noile ținte europene dure de emisii de carbon ar avea un impact negativ de aproximativ 500 de milioane de euro, în bilanțul companiei.
Veniturile Renault au fost sporite, în 2024, de noi modele, inclusiv 5 E‑Tech.
Renault a raportat un profit operațional record pentru 2024, deoarece costurile mai mici și o serie de noi lansări au sporit marjele.
X X X
Volkswagen dezvăluie un model electric, concurent al masinilor din China
Schițele grafice dezvăluite de producătorul Volkswagwn (VW), ale viitorului model EV entry-level arată un stil voluminos cu linii dure, al caroseriei.
Minimașina electrică ID1 va oferi lui VW un concurent în sectorul vehiculelor electrice low-cost pentru a-l ajuta să lupte cu amenințarea noilor veniți chinezi și a rivalilor tradiționali care se mișcă mai rapid, cum ar fi Stellantis, Hyundai și Renault.
Volkswagen a folosit numele ID1 pentru un concept care prezintă viitoarea sa mașină electrică low-cost.
ID-ul. EVERY 1 concept are un design voluminos, cu repere de la SUV-uri mici, precum și de la mini-mașina VW Up întreruptă.
X X X
Mercedes, planuri de resetare strategică
Piața auto așteaptă ca Mercedes să anunțe resetarea strategică a producției, odată cu evenimentul de anunțare a rezultatelor financiare din 2024.
Planurile anunțate de Mercedes în 2022, de a face upmarket nu au fost îndeplinite, multe dintre obiective rămânând nerealizate.
Următorul Mercedes-Benz CLA sedan, prezentat camuflat, va fi lansat în 2025. Va fi primul dintre cele patru modele compacte Mercedes „de intrare” de pe platforma MMA.
CEO-ul Mercedes-Benz, Ola Kallenius, va dezvăluit, pe 20 februarie, o nouă direcție strategică pentru grup, care se confruntă cu vânzările slabe de mașini electrice și cu o scădere a modelelor de ultimă generație, în special în China, și a anunțat planuri de reducere a costurilor.
Mercedes va reduce costurile de producție cu 10%, după câștigurile slabe din 2024
Mercedes a anunțat că intenționează să reducă costurile de producție cu 10%, până în 2027 și că va lucra, de asemenea, cu furnizorii pentru a reduce costurile materialelor.
Mercedes va reduce și capacitatea de producție, pe fondul scăderii profiturilor.
CEO-ul Mercedes, Ola Kallenius, a precizat că a direcționat resursele companiei către cele mai scumpe vehicule ale sale, dar cererea slabă a afectat strategia.
Grupul Mercedes-Benz va reduce capacitatea de producție în Germania și va muta o parte din producție în țări cu costuri reduse, în timp ce se confruntă cu concurența acerbă și cererea neuniformă pe piața auto globală, a precizat Kallenius.
X X X
Strategia BYD pentru Europa prinde contur, cu noi fabrici, PHEV-uri și mărci de lux
BYD s-a străduit să aibă un impact în Europa, dar ambițiile sale sunt îndrăznețe. Producția locală și o gamă mai largă de oferte vor oferi producătorului auto chinez un impuls major.
La Salonul Auto de la Paris, din octombrie 2024, a fost prezentat un model BYD Sealion 7, și un vehicul electric Yangwang U8.
,,Cel mai mare producător auto din China, BYD, își intensifică ambițiile de a fi un jucător de top în Europa, cu două noi fabrici care vor începe producția începând de anul viitor, cu o capacitate anuală combinată de 500.000 de vehicule”, scrie Automotive News. https://www.autonews.com/
X X X
Skoda reduce numărul de angajați
Skoda va reduce forța de muncă cu 20%, pe fondul impulsurilor costisitoare de vehicule electrice
Skoda își reduce numărul de angajați, deoarece extinderea sa în noi segmente de vehicule electrice cântărește greu în profitabilitatea companiei.
Skoda urmărește o extindere suplimentară a gamei sale de vehicule electrice. Este prezentat SUV-ul compact Skoda Elroq complet electric.
Skoda intenționează să reducă locurile de muncă, chiar dacă marca cehă a Volkswagen Group pare să-și extindă ofertele de vehicule electrice și să crească vânzările de vehicule cu 8% în acest an.
X X X
Cum a reușit Volvo să transforme un software slab, într-un punct forte
CTO Volvo, Anders Bell, a explicat de ce crede că producătorul auto are deja vehicule definite de un software performant, în lansare.
„Suntem o companie de software, în loc să fim o companie de mașini ?”, a spus Anders Bell, CTO Volvo, despre criticile din piață.
În urmă cu un an, Volvo se confrunta cu întrebări incomode cu privire la software-ul său, fiind criticat că a întârziat, cu doi ani, lansarea SUV-ului său electric de vârf EX90.
X X X
Nissan va reduce producția Qashqai în Europa pentru a crea „afaceri mai bune”
Principala linie de producție Qashqai a Nissan, de la fabrica sa din Marea Britanie, va trece la o singură tură de lucru, de la o tură dublă, ca parte a programului global de reducere a costurilor producătorului auto.
Nissan va renunța la linia principală de producție de SUV-uri compacte Qashqai la fabrica sa din Sunderland, Anglia, ca parte a planului său global de economisire a costurilor.
Veteranul Nissan, Jeremie Papin, ar putea fi numit CEO interimar, se arată într-un raport de piață.
Jeremie Papin, șeful financiar al Nissan, l-ar putea înlocui provizoriu pe Makoto Uchida, pentru că este mai deschis la propunerea Honda de a face din Nissan o subsidiară a Alianței.
Viitorul CEO-ului Nissan, Makoto Uchida, este incert înainte de schimbarea managementului
Directorii Nissan evaluează interesul față de potențialii candidați la Uchida, veteranul companiei de 22 de ani care este CEO de la sfârșitul anului 2019, a raportat Bloomberg.
CEO-ul Nissan, Makoto Uchida, se luptă pentru a-și păstra locul de muncă în urma câștigurilor sumbre și a colapsului discuțiilor pentru a combina Nissan cu Honda.
Nissan urmează să dezvăluie o schimbare în rândurile sale de top luna viitoare, pe fondul unor rapoarte că CEO-ul Makoto Uchida va fi înlocuit.
X X X
Măsuri UE de creștere a cererii pentru electrificate
UE va propune măsuri pentru a crește cererea de vehicule electrice, necesită mai multe baterii locale
Măsurile vor face parte dintr-un plan de acțiune care va fi prezentat pe 5 martie, potrivit unui proiect de propunere.
Comisia Europeană va prezenta săptămâna viitoare măsuri menite să stimuleze cererea de vehicule electrice în Uniunea Europeană și are în vedere cerințe de conținut local pentru producția de baterii auto, potrivit unui proiect al propunerilor.
Gama revizuită a modelului electric de la Peugeot.
X X X
Și salariile CEO sunt supuse tăierii, pentru neperformanță
Pachetul salarial al fostului CEO al Stellantis, Carlos Tavares, a scăzut cu 37%, la 24 de milioane de dolari în 2024.
Salariul CEO-ului a scăzut, în 2024, după ce a crescut cu 56% în 2023, la 36,49 milioane de euro pe an.
,,Fostul CEO al Stellantis, Carlos Tavares, și-a văzut salariul total scăzut cu 37% anul trecut, la 23 de milioane de euro (23,91 de milioane de dolari), înainte de a demisiona în mod neașteptat în decembrie”, scrie Automotive News. https://www.autonews.com/
Carlos Tavares a demisionat în mod neașteptat din funcția de CEO al Stellantis în decembrie 2024.
X X X
Veteranul șef de la Nissan, Jeremie Papin, prezentat drept CEO interimar, pe 28 februarie
Jeremie Papin, șeful financiar al Nissan, l-ar putea înlocui pe Makoto Uchida, parțial, pentru că este mai deschis la propunerea Honda de a face din Nissan o subsidiară.
Jeremie Papin ar putea fi numit director executiv interimar al Nissan, după ce CEO-ul Makoto Uchida va fi eliberat din funcție, a anunțat un raport din presa japoneză.
,,Veteranul Nissan din America de Nord, Jeremie Papin, ar putea servi ca CEO interimar al producătorului de automobile, înlocuindu-l pe Makoto Uchida în timp ce compania încearcă să repornească”, a raportat o revistă japoneză.
X X X
Noul CEO Peugeot conturează obiectivele de vehicule electrice
Cu gama revizuită și reduceri de prețuri, noul CEO al Peugeot vizează vânzări mai mari de vehicule electrice în 2025
CEO Alain Favey, care a preluat postul la începutul lunii februarie, a spus că Peugeot va avea noi versiuni AWD complet electrice ale SUV-urilor 3008 și 5008, cu o putere totală de 325 CP, pentru a completa mașina mică e-208, lider de segment.
Cu gama revizuită și reduceri de prețuri, noul CEO al Peugeot vizează vânzări mai mari de vehicule electrice în 2025.
Crossover-ul de dimensiuni medii Peugeot 5008 va primi o versiune complet electrică cu două motoare și tracțiune integrală. Lansat cu șapte locuri, va avea și o opțiune cu cinci locuri anul acesta.
Noul CEO al Peugeot, Alain Favey, se concentrează pe creșterea vânzărilor de vehicule electrice ale mărcii Stellantis „în 2025” în Europa, cu noi modele, sisteme de propulsie actualizate și, în unele cazuri, reduceri de preț.
X X X
Volvo oferă sedanului ES90 Porsche Taycan o viteză de încărcare egală
Sistemul electric de 800 de volți al lui Volvo ES90 adaugă 300 km de autonomie, în 10 minute de încărcare a bateriei, față de 180 km în aceeași perioadă de timp, cu tehnologia de 400 de volți.
O imagine teaser a sedanului complet electric Volvo ES90. Va avea o autonomie de 700 km, ceea ce este cel mai bun din gama Volvo.
Volvo ES90 se va încărca mai repede și va merge mai departe decât orice vehicul electric din gama producătorului auto.
X X X
Stellantis emite perspective prudente pentru 2025 după scăderea profitului cu 70%
Producătorul auto prognozează o marjă de operare ajustată de „o cifră mijlocie” în 2025, în timp ce caută un nou CEO care să-l înlocuiască pe Carlos Tavares.
„Este foarte greu să modifici gamele în companiile de mașini. Înlocuirea gamei de produse și modificarea prețurilor acesteia la niveluri atractive pentru consumatori este un proces pe termen lung și costisitor”, au spus analiștii de la Citi, într-o notă, citată de Automotive News.
După un 2024 dezastruos, Stellantis se așteaptă la o mică îmbunătățire a profitabilității în 2025, deoarece încearcă să revigoreze vânzările în scădere și să aleagă un nou CEO, după demisia lui Carlos Tavares, anul trecut.
X X X
Aston Martin va reduce cu 5% din forța de muncă globală printr-un nou efort de redresare
CEO al Aston Martin, Adrian Hallmark, încearcă să redreseze situața producătorului auto, după pierderile grele înregistrate. Acțiunile sale s-au prăbușit în urma multiplelor majorări de capital, a întârzierilor de model și a două avertismente recente privind profitul în scădere al companiei.
Un centru de producție pentru SUV Aston Martin DBX este la fabrica producătorului auto din St. Athan, Țara Galilor.
Aston Martin va reduce cu aproximativ 5% din forța de muncă globală, sau 170 de angajați, pentru a reduce și mai mult costurile și a conduce investițiile viitoare.
X X X
Porsche elimină 1.900 de locuri de muncă pe fondul scăderii profitului
Lucrătorii de la fabrica principală Porsche din Stuttgart-Zuffenhausen și de la unitatea de cercetare și dezvoltare din Weissach vor fi afectați de pierderea locurilor de muncă.
Porsche își reduce forța de muncă pentru a inversa scăderea profiturilor. Este vizată producția de la fabrica sa din Zuffenhausen, Germania.
Porsche intenționează să reducă 1.900 de locuri de muncă în Germania, ca parte a măsurilor de reducere a costurilor pentru a inversa scăderea profitabilității pe fondul cererii slabe de vehicule electrice și a „condițiilor geopolitice și economice dificile”.
Porsche numește noi finanțiști, ca șefi de vânzări în resetarea strategiei
Jochen Breckner și Matthias Becker au fost promovați în roluri cheie la producătorul auto, care se confruntă cu provocări pe piețele sale cheie.
Porsche l-a numit pe Jochen Breckner, stânga, ca director financiar și pe Matthias Becker, în dreapta, ca șef de vânzări.
Consiliul de supraveghere al Porsche a ales persoane din interiorul companiei pentru a-și înlocui șefii de finanțe și vânzări, în timp ce marca de lux Volkswagen Group caută o strategie resetata în fața scăderii vertiginoase a cererii din China și a încetinirii vânzărilor de vehicule electrice în Europa.
X X X
BMW caută noi tehnologii pentru vehiculele electrice
Șeful tehnologiei BMW împărtășește cheile pentru un mare lider al vehiculelor electrice față de Mercedes și Audi
Șeful de dezvoltare al BMW, Frank Weber, a explicat cum producătorul de automobile a devenit cel mai vândut de mașini premium complet electrice după ratarea anterioară a i3.
Seful de dezvoltare BMW, Frank Weber: „Neue Klasse introduce un set cu totul nou de componente care vor fi utilizate cu diferite sisteme de propulsie – chiar și hidrogen – în întregul portofoliu în viitor.”, pentru a atinge obiectivul de rentabilitate.
Primul vehicul complet electric produs de BMW, i3, nu era ca nicio mașină din gama producătorului auto, atunci când a sosit cu mai bine de un deceniu în urmă.
Aspectul neconvențional, însă, nu a atras cumpărătorii tradiționali BMW. Vânzările au fost dezamăgitoare, iar hatchback-ul a ieșit din producție în 2022.
Seful de dezvoltare al BMW, Frank Weber