Bursa de Valori București, evoluții mixte, în tranzacțiile de miercuri
Bursa de Valori București (BVB) înregistra evoluții mixte ale indicilor bursieri, la jumătatea zilei de miercuri, păstrând trendul pozitiv, înregistrat în ultimele ședințe de tranzacționare, pe fondul seriei de rezultate financiare la nouă luni din 2024, anunțate de companiile listate.
La 60 de minute de la deschiderea pieței, principalul indice al pieței, BET, era în creștere cu 0,26 la sută, până la 17.723,88 puncte.
Rulajul era de 37.536.812,82 lei (7.543.420,11 euro), la un volum de 26.158.339 de cereri și oferte.
Indicele BET Plus, care arată evoluția celor mai lichide 43 de acțiuni cotate la BVB, era în creștere cu 0,25 la sută.
Indicele Blue-Chip extins BET-XT, al celor mai lichide 25 de tituri, era, de asemenea, pe plus, cu 0,19 la sută, iar reperul randament al fondurilor de investiții BET-BK era în creștere cu 0,43 la sută.
Indicele BET-FI, al societăților de investiții financiare, era în creștere cu 0,25 la sută.
Indicele BET-NG al companiilor din energie și utilități era în scădere cu 0,17 la sută, iar indicele bursier BET-EF era, de asemenea, pe plus cu 0,52 la sută.
Într-un raport de piață, operatorul portuar Oil Terminal, companie de stat, anunță că aproape şi-a dublat profitul în primele nouă luni din an, la 45 de milioane de lei, în timp ce afacerile au urcat cu 36%.
Oil Terminal (simbol bursier OIL), operatorul terminalului petrolier din Portul Constanţa, a raportat pentru primele trei trimestre din an un profit net de 45,3 milioane de lei, aproape dublu faţă de rezultatul aceleiaşi perioade din 2023, respectiv 23,7 milioane.
Compania controlată în proporţie de 88% de Ministerul Energiei a înregistrat o cifră de faceri de 353,4 milioane de lei, cu 36,5% peste nivelul consemnat pe 30 septembrie anul trecut, potrivit raportului financiar publicat la Bursa de Valori.
EBITDA (câştigurile înainte de taxe, dobânzi, depreciere şi amortizare) s-a majorat cu 60% la 74,4 milioane de lei, iar cheltuielile au însumat 301,3 milioane de lei, reprezentând avans de 28% an/an.
Acţiunile OIL se tranzacţionează în scădere cu 6% de la începutul anului, faţă de un plus de 11,7% pe indicele BET-NG, unde sunt incluse companiile de pe piaţa principală a BVB care au obiectul de activitate energia şi utilităţile aferente.
Aquila (simbol bursier AQ), companie antreprenorială de distribuţie şi logistică pentru piaţa bunurilor de larg consum, a încheiat primele nouă luni din 2024 cu venituri de 2,1 miliarde de lei, în creştere cu 20%, şi un profit net de 57 de milioane de lei, în scădere cu 19%, potrivit raportului financiar publicat miercuri la BVB.
Diminuarea profitului net a fost determinată în principal de plata impozitului pe profit de minimum 1% din venituri, intrat în vigoare anul acesta, şi a costurilor mai mari cu angajaţii.
Creşterea veniturilor a fost susţinută de dezvoltarea organică a segmentului de distribuţie şi de aportul celor trei companii achiziţionate în 2024, respectiv Romtec şi cele două companii Parmafood. Acestea au contribuit cu 5,3% la veniturile Aquila.
„Acţiunile întreprinse în primele nouă luni sunt aliniate cu strategia noastră de creştere sustenabilă. Cele trei achiziţii strategice realizate în 2024 consolidează poziţia noastră. Anul acesta, aniversăm 30 de ani de activitate, perioadă în care am crescut odată cu piaţa din România, ne-am extins în Republica Moldova, iar rezultatele obţinute reflectă angajamentul nostru constant faţă de partenerii, clienţii şi investitorii noştri. Ne concentrăm activ pe maximizarea prezenţei în canalele de distribuţie cu rate de creştere şi marje mai mari, precum HoReCa şi benzinării, şi pe sinergiile cu cele trei companii noi. Excelenţa operaţională este prioritară pentru AQUILA, în contextul expansiunii grupului, construind pe fundaţia solidă creată, eficienţă, digitalizare şi sustenabilitate”, a declarat Cătălin Vasile, CEO AQUILA.
Compania a alocat 16,9 milioane de euro în 2024 pentru investiţii în mijloace de transport şi echipamente de depozit.
AQUILA operează în România şi Republica Moldova, cu un model de afaceri integrat, cu activitate în distribuţie, logistică şi transport. Compania vinde produse de larg consum în peste 72.000 de puncte de desfacere prin toate canalele de comerţ cu amănuntul al bunurilor de larg consum, care acoperă peste 90% din piaţă. Portofoliul de produse integrat însumează peste 10.000 produse.
Compania a fost înfiinţată în anul 1994 de către antreprenorii Alin Adrian Dociu şi Constantin Cătălin Vasile. Din noiembrie 2021 este listată la Bursa de Valori Bucureşti.