Căderea masivă a pieţei auto europene loveşte şi Dacia. Vânzările Dacia în UE au scăzut cu 12%
Înmatriculările de maşini noi în Uniunea Europeană (UE) au ajuns la cel mai scăzut nivel din ultimii trei ani, după un declin de peste 18% în august 2024 faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Căderea masivă a pieţei auto europene loveşte şi Dacia. Vânzările Dacia în UE au scăzut cu 12%
Piaţa auto europeană pe ansamblu a fost afectată de scăderile puternice înregistrate pe marile pieţe din Germania, Franţa şi Italia, a anunţat joi Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Asociaţia, care îi reprezintă pe cei 15 mari constructori auto din Europa, a informat că 643.637 maşini nou au fost înmatriculate în august 2024 în Uniunea Europeană, comparativ cu 787.812 unităţi în august 2023.
Înmatriculările de maşini Dacia în UE au scăzut în perioada analizată cu 12%, însă trebuie remarcat că situaţia vânzărilor Dacia este totuşi mai bună decât în cazul altor mărci importante.
Vânzările VW în UE au scăzut cu 19%, Audi cu 21 %, Citroen cu 43%, Fiat cu 49%, Renault cu aproape 16%, Hyundai cu 18%, Ford cu 21%, Nissan cu 36%, Mazda cu 20%.
Potrivit ACEA, înmatriculările Dacia în UE au fost de 34.068 unităţi în august 2024 faţă de 38.210 unităţi în august 2023.
Cumulat la 8 luni, Dacia înregistrează totuşi o creştere de 3% în UEîn acest an faţă de anul 2023.
Vânzările de maşini electrice s-au prăbuşit cu 44% în august
La nivelul UE, vânzările de vehicule complet electrice (BEV) s-au prăbuşit cu 43,9% în august, a patra lună de declin consecutiv, pe fondul scăderilor din Germania (68,8%) şi Franţa (33,1%), a informat ACEA.
Şi vânzările de vehicule plug-in au scăzut luna trecută cu 22,3% în timp ce au crescut vânzările de maşini electrice hibride cu 6,6%, ajungând la o cotă de piaţă de 31,3%.
În România au fost înmatriculate luna trecută 9.972 de autoturisme, cu 22,6% mai puţine decât în august 2023.