Calea ferată Rădulești – Giurgiu Nord va fi electrificată

Publicat: 21 nov. 2024, 20:15, de George Andrei, în ECONOMIE , ? cititori
 Calea ferată Rădulești – Giurgiu Nord va fi electrificată

Guvernul a adoptat, joi, o hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiții „Electrificarea liniei de cale ferată Rădulești – Giurgiu Nord”, lucrare de utilitate publică de interes național.

Actul normativ aprobă indicatorii tehnico-economici și alocarea sumei de 1,649 miliarde lei pentru demararea lucrărilor de electrificare a liniei de cale ferată Rădulești-Giurgiu Nord.
Sectorul de cale ferată Rădulești-Giurgiu Nord, în lungime de 57 de kilometri, face parte din sectorul românesc de tranzit pentru trenuri de marfă Curtici-Giurgiu, care este electrificat până la stația Rădulești, inclusiv.

Sectorul Rădulești-Giurgiu este singura porțiune neelectrificată de pe traseul coridorului European de marfă RFC 7 Praga-Atena (de aproximativ 2.000 km), lucru care generează dificultăți în desfășurarea traficului feroviar.

Electrificarea acestui sector este, totodată, varianta optimă pentru minimizarea impactului asupra mediului cauzat de traficul de marfă din zona Parcului Natural Comana, prin preluarea traficului de marfă de pe ruta București Nord-Jilava-Giurgiu Nord-Giurgiu Nord Frontieră.

Investițiile ce vor fi realizate în cadrul proiectului presupun electrificarea liniei pe întreaga lungime a traseului și îmbunătățirea infrastructurii existente, pentru creșterea vitezei de circulație, la 120 km/h pentru trenurile de călători, respectiv la 60-80 km/h pentru trenurile de marfă.

Durata de execuție a lucrărilor este de 30 de luni.

Finanțarea obiectivului de investiții se realizează din fonduri externe nerambursabile prin Fondul pentru Modernizare, sectorul eficiență energetică, subsector transporturi și de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, precum și din alte surse.