Campionatul European de Fotbal crește vânzările de televizoare cu peste 10%. Prețul mediu pentru un televizor a urcat la 1.300 lei

Publicat: 14 iun. 2021, 12:15, de Aurel Drăgan, în Business , ? cititori
Campionatul European de Fotbal crește vânzările de televizoare cu peste 10%. Prețul mediu pentru un televizor a urcat la 1.300 lei

Campionatul European de Fotbal 2020 și Olimpiada de la Tokyo cresc vânzările de televizoare. Nu este o surpriză, evenimentele sportive importante atrag întotdeauna vânzări mai mari de televizoare. Retailerul online evoMag estimează o creștere de 10% a vânzărilor în perioada mai-iulie 2021.

Creșterea este impulsionată și de faptul că microbiștii și pasionații de sport vor fi obligați să urmărească evenimentele preponderent de acasă, situație cauzată de restricțiile impuse de pandemia de coronavirus.

evoMAG estimează vânzări de peste 5.000 de televizoare în perioada mai – iulie din acest an și ia în calcul un plus de peste 10% a numărului de televizoare comercializate în 2021 față de anul anterior.

„După un început de an cu o stagnare a vânzărilor de televizoare, vedem, acum, un interes mai mare din partea clienților către astfel de echipamente, generat, în mare parte, de reluarea evenimentelor sportive, de prețurile tot mai accesibile pentru televizoare cu tehnologie de ultimă generație și de intrarea în portofoliu a unor modele noi cu specificații și funcții care permit vizualizarea cu mai mare ușurință a conținutului plătit și accesul la diferite platforme de streaming”, spune Mihai Pătrașcu, CEO evoMAG.

Categoria de televizoare înregistrează, de la începutul anului, și o creștere a prețului mediu de achiziție. Spre deosebire de anul trecut, clienții sunt dispuși să plătească mai mult acum pentru un televizor. Astfel, prețul mediu pentru un televizor a urcat de la 1.100 de lei, în 2020, la peste 1.300 de lei anul acesta.

Ce urmăresc românii la achiziția unui televizor?

S-au modificat și preferințele românilor în legătură cu dimensiunile televizoarelor. Vor ca ecranele produselor achiziționate să fie tot mai mari, iar acum, sunt interesați de televizoare cu diagonala ecranului, în medie, de 43 de inci (109 cm), față de 32 de inci (81 cm) în trecut. Totodată, o categorie tot mai mare de clienți cumpără televizoare foarte mari, de peste 70 de inci (170 cm), și mai scumpe.

În ultimul an au crescut și pretențiile românilor atunci când vine vorba de achiziția de televizoare și își doresc:

  • Să fie cât mai performante;
  • Să permită conectarea wireless la internet;
  • Să fie UHD (4K) sau, cel puțin, Full HD;
  • Să aibă un sunet cat mai clar și puternic;
  • Să aibă telecomandă inteligentă;
  • Să aibă integrat modul CI+ (Common Interface Plus) ce permite vizionarea de servicii TV plătite de la operatorii TV, fără a fi necesar un set-top-box/receiver;
  • Să fie la reducere.