Când și unde trebuie să trimită clienții Apă Ilfov indexul contorului?
Clienții Apă Ilfov pot transmite indexul începând cu data de 25 până în ultima zi a lunii. Aceștia au la dispoziție mai multe metode. Iată care sunt acelea!
Cum se poate transmite index-ul?
”Pentru transmitere electronică a index-ului, utilizați secțiunea 𝐂𝐎𝐍𝐓 𝐂𝐋𝐈𝐄𝐍𝐓, selectați punct consum și transmitere index.
𝐓𝐞𝐥𝐞𝐟𝐨𝐧𝐢𝐜 – 𝟎𝟑𝟕𝟒.𝟐𝟎𝟓.𝟐𝟎𝟎 𝐬𝐚𝐮 𝐩𝐞 𝐞-𝐦𝐚𝐢𝐥: 𝐜𝐨𝐧𝐭𝐚𝐜𝐭@𝐚𝐜𝐢𝐥𝐟𝐨𝐯.𝐫𝐨
Informațiile necesare care trebuie transmise sunt:
- 𝐜𝐨𝐝 𝐜𝐥𝐢𝐞𝐧𝐭;
- 𝐧𝐮𝐦𝐞 𝐭𝐢𝐭𝐮𝐥𝐚𝐫 𝐝𝐞 𝐜𝐨𝐧𝐭𝐫𝐚𝐜𝐭
- 𝐚𝐝𝐫𝐞𝐬𝐚 𝐜𝐨𝐦𝐩𝐥𝐞𝐭𝐚 (𝐬𝐭𝐫𝐚𝐝𝐚, 𝐛𝐥𝐨𝐜, 𝐬𝐜𝐚𝐫𝐚, 𝐚𝐩𝐚𝐫𝐭𝐚𝐦𝐞𝐧𝐭);
- 𝐢𝐧𝐝𝐞𝐱 𝐧𝐨𝐮 (𝐜𝐢𝐭𝐢𝐫𝐞𝐚 𝐞𝐟𝐞𝐜𝐭𝐢𝐯𝐚 𝐚 𝐚𝐩𝐨𝐦𝐞𝐭𝐫𝐮𝐥𝐮𝐢)
În cazul în care, într-o lună nu există posibilitatea de acces si clientul nu a transmis indexul prin autocitire, se va factura media consumului pe ultimele 12 luni anterioare, urmând ca acest consum estimat să fie regularizat la citirea contorului.
APĂ Ilfov aduce la cunoştinţa tuturor clienţilor ca în situaţia în care contorul se află montat în interiorul proprietăţii, clientul are obligaţia legală de a permite accesul reprezentanţilor Operatorului pentru citire.
Prin citirea lunară a contorului, utilizatorul are control asupra consumurilor lunare facturate, astfel se pot evita consumurile estimate.
Art. 31. – (1) din Legea nr. 241 / 2006, Furnizarea/Prestarea serviciului de alimentare cu apă și de canalizare se realizează numai pe bază de contract de furnizare/prestare, care poate fi individual sau colectiv.
Art. 31. – (15) Factura pentru furnizarea/prestarea serviciului de alimentare cu apă și de canalizare se emite, cel mai târziu, până la data de 15 a lunii următoare celei în care prestația a fost efectuată. Prin derogare de la prevederile art. 42 alin. (9) din Legea nr. 51/2006, republicată, cu completările ulterioare, utilizatorii sunt obligați să achite facturile reprezentând contravaloarea serviciului de care au beneficiat, în termenul de scadență de 15 zile de la data emiterii facturilor; data emiterii facturii și termenul de scadență se înscriu pe factură.
Neachitarea facturii în termen de 30 de zile de la data scadenței atrage după sine penalități de întârziere.” se arată într-o postarea realizată pe Facebook de reprezentanții Apă Ilfov.