Când va trece România complet la manuale digitale? Ministrul Educației vine cu noi precizări

Publicat: 13 feb. 2025, 15:32, de Mariana Olteanu, în SOCIAL , ? cititori
Exclusiv
Când va trece România complet la manuale digitale? Ministrul Educației vine cu noi precizări

Ministrul Educației, Daniel David, a vorbit despre necesitatea implementării manualelor digitale în școlile din România. Oficialul a atras atenția și a declarat că în unele țări, acestea au fost deja implementate, elevii având totul într-o singură tabletă.

Invitat la podcastului ”Dialogurile Puterii”, moderat de Rona David, ministrul Educației a vorbit despre direcția în care ar trebui să se îndrepte învățământul din România. Potrivit acestuia, „tot mai multe manuale sau componente asociate manualelor ar trebui gândite în această logică”, referindu-se la digitalizarea educației ca o direcție de viitor.

Daniel David, despre trecerea la manuale digitale: Sunt țări în care acest lucru s-a întâmplat!

O decizie privind trecerea completă la manuale digitale va fi luată la sfârșitul lunii mai. Daniel David susține că această abordare nu este una nouă, ea fiind deja implementată în țările nordice, acolo unde unele segmente de învățământ nu mai utilizează manuale clasice. În locul acestora, elevii primesc tablete care conțin toate materialele educaționale necesare.

”Cred că tot mai multe manuale sau componente asociate manualelor ar trebui gândite în această logică. Dacă vor trece complet sau nu, va fi tot o decizie despre care voi vorbi la sfârșitul lunii mai. Sunt țări în care acest lucru s-a întâmplat. Mă gândesc la țările noridce, acolo unde unele segmente nu mai au manuale clasice. Primești o tabletă în care ai totul”, a declarat Daniel David în cadrul podcastului ”Dialogurile Puterii”. 

Daniel David, precizări despre salarile profesorilor. Perfomanța ar putea juca un rol important

Salariile profesorilor au constituit unul dintre subiectele discutate în cadrul podcastului. Daniel David, ministrul Educației susține că salariul unui debutant ar trebui să fie echivalent cu salariul mediu brut pe economie, iar ulterior să crească în funcție de gradele didactice și vechime. Pe lângă salariul de bază, veniturile profesorilor ar trebui să includă ore suplimentare și prime de performanță, legate de indicatori de meritocrație, cum ar fi rezultate la olimpiade sau performanțe în medii defavorizate.

Ministrul a atras atenția asupra unei crize în educație, menționând că tot mai mulți absolvenți de facultate aleg să nu devină profesori, în special în domeniul științelor. El a subliniat necesitatea unei abordări strategice clare, întrebându-se dacă educația este suficient de apreciată în societatea românească.

”Eu văd indicatorii de performanță în legătură cu veniturile. Profesorul are un salariu de bază, iar veniturile includ ore suplimentare, prime de performanță, care aduc resurse financiare dincolo de salariul de bază. Da, salariul de bază ar trebui să fie în esență unul decent, care să arate rolul pe care noi, ca societate, vrem să-l dăm profesorului. Hai să trasăm lucrurile! Noi mereu spunem înainte să dăm bani să obțină performanță.”, a declarat Daniel David.