Cardul de energie – Care este numărul de telefon la care puteți suna în caz de probleme
Cardurile de energie se distribuie începând cu data de 1 februarie, iar până pe 15 februarie vor ajunge la cele aproximativ 2,8 milioane gospodării eligibile. Primele plăți, inclusiv online, se vor putea face din data de 20 februarie, după cum anunță autoritățile.
Procedura ar fi următoarea: poștașul aduce cardul la locuința beneficiarului, se poate achita prin poștaș sau online, dacă va fi aprobat în ședința de săptămâna viitoare actul normativ respectiv (în prezent, proiectul este în dezbatere publică). Documentel vor putea fi încărcate de acasă, apoi poșta face verificări și după trei zile trimite pe adresa de mail dovada că plata va fi efectuată, după cum a declarat Marcel Boloș, ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, potrivit RomaniaTv.
Plăţile cu cardul de energie se vor putea efectua după următorul calendar:
- Pentru tranşa I – valoare de 700 lei în perioada 20.02.2023 – 30.06.2023;
– - Pentru tranşa II – valoare de 700 lei în perioada septembrie 2023 – 31.12.2023.
Dacă s-au descoperit situaţii care îi fac neeligibili, potenţialii beneficiari vor fi înştiinţaţi. Cei care se află în această situație pot suna la 0319966, numărul de call center-ul pentru care Poşta a mobilizat peste 50 de angajaţi, unde vor primi informaţii suplimentare şi vor fi îndrumaţi ce trebuie să facă.
Cine primește cardul de energie
Cardul de energie va ajunge la următoarele categorii de beneficiari:
- pensionarii cu vârsta egală sau mai mare de 60 de ani şi ale căror venituri lunare realizate sunt mai mici sau egale cu 2.000 lei, precum şi pensionarii cu pensie de invaliditate, indiferent de vârstă, cu condiția ca veniturile lunare realizate să fie mai mici sau egale cu 2.000 lei;
- persoanele – copii şi adulţi – încadrate în grad de handicap grav, accentuat sau mediu, cu venituri proprii lunare realizate care să fie mai mici sau egale cu 2.000 lei;
- familiile beneficiare de alocaţie pentru susţinerea familiei;
- familiile şi persoanele singure care au stabilit dreptul la venit minim garantat.
Mai trebuie specificat și faptul că venitul net per coabitant la nivelul unui loc de consum nu trebuie să depășească 2.000 lei.
Procedura de acordare a cardului de energie
Plăţile din ajutorul pentru încălzire se pot realiza prin servicii de mandat postal, apelând la una dintre modalităţile următoare:
Fie direct la poştaşul de care aparţine beneficiarul ajutorului de încălzire, fie direct la oficiul poştal în raza căruia beneficiarul îşi are domiciliul. De asemenea, beneficiarul poate apela la servicii electronice de mandat postal.
Soldul contului beneficiarului se poate vedea la fiecare plată. Cardurile sunt valabile până la data de 1 ianuarie 2024.
Citește și Lista județelor unde au fost distribuite cardurile de energie