Care au fost cei mai harnici constructori de drumuri de mare viteză. Cine se află în Top 3

Publicat: 06 nov. 2024, 20:31, de Marian Apipie, în ECONOMIE , ? cititori
Care au fost cei mai harnici constructori de drumuri de mare viteză. Cine se află în Top 3
Care au fost cei mai harnici constructori de drumuri de mare viteză. UMB este lider, urmat de Asocierea Ozaltin - Strade - Visio

Noi tronsoane de drumuri de mare viteză se pregătesc să fie date în trafic în România până la finele anului. Unele chiar în această lună. De mâine se va putea circula pe „Cocoașa de la Focșani“, adică lotul 4 al Autostrăzii Moldovei (A7), iar în scurt timp și pe tronsonul 1 al DEx12 Craiova – Pitești și tronsonul 4 al aceluiași drum, sectorul Colonești – Albota. 47,17 kilometri de drumuri de mare viteză au fost deschise în acest an, iar până la finele lui 2024 mai sunt programați pentru inaugurare alți aproape 90 km.

Care au fost cei mai harnici constructori de drumuri de mare viteză? Potrivit ultimei raportări, cu progresul pe luna septembrie, grupul UMB deținut de Dorinel Umbrărescu se află pe primul loc în topul constructorilor de autostrăzi/drum expres din România. În spatele UMB se află aceeași asociere turco-română Ozaltin – Strade Bauunternehmung – Visio, care va finaliza în această lună tronsonul 1 al DEx12 și care a fost mult timp pe primul loc. Pe locul trei, la fel ca si luna anterioară, se află bistrițenii de la Dimex 2000.

Care au fost cei mai harnici constructori de drumuri de mare viteză. UMB spulberă tot!

UMB ocupă în septembrie primul loc în topul constructorilor de autostrăzi, după ce au fost actualizate datele privind stadiul lucrărilor pe cele patru loturi ale A7 Buzău – Focșani. Liderul incontestabil al clasamentului apare cu progrese chiar de 35 puncte procentuale la lotul 1 Buzău – Vadu Pașii, ce include podul peste râul Buzău (foto jos). Deși UMB se ambiționează să finalizeze și această mega-structură în 2024, podul va fi dat în trafic abia după ce se va putea face descărcarea pe lotul vecin, Pietroasele – Buzău, construit de turcii de la Nurol, informează Economica.net.

Avans de 33 puncte procentuale se arată și pe lotul 2 Vadu Pașii – Râmnicu Sărat, programat pentru inaugurare în noiembrie 2024. Stadiul fizic al lucrărilor pe acest lot a ajuns în septembrie la 90%. Tot în cazul UMB se observă un progres de aproape 20 puncte procentuale pe lotul 4 Mândrești Munteni – Focșani Nord, unde gradul de execuție ajunsese în septembrie la 85%. Cunoscut sub numele „Cocoașa de la Focșani”, lotul 4 va fi deschis traficului începând de mâine.

UMB continuă cu un avans de peste 16 puncte procentuale și pe lotul 3 Râmnicu Sărat – Mândrești Munteni, realizat 70% și programat de asemenea pentru deschidere în 2024.

Cei mai harnici constructori de drumuri de mare viteză. Ozaltin – Strade – Visio, în ceafa celor de la UMB

Topul constructorilor de autostrăzi pe luna septembrie continuă cu asocierea condusă de turcii de la Ozaltin, din care mai face parte firma craioveană Strade Bauunternehmung și Visio Construction Works. Asocierea a înregistrat un proges de peste 11 puncte procentuale pe tronsonul 1 al Drumului Expres Craiova – Pitești (DEx12), care va fi deschis la finele acestei luni (foto jos).

Și asocierea condusă de bistrițenii de la Dimex 2000 a înregistrat un avans semnificativ în septembrie, de 9 puncte procentuale, la Drumul Expres Turda – Tureni (DEx4), realizat în proporție de 62%.

UMB revine cu un progres de 6 puncte procentuale pe lotul 1 Focșani – Domnești Târg al A7 Focșani – Bacău. Stadiul fizic al lucrărilor ajunsese aici la 32% în septembrie. Pe următoarea poziție se situează WeBuild, cu un avans de 5,77 de puncte procentuale la secțiunea 5 Pitești – Curtea de Argeș. Lucrările pe acest tronson al A1 Sibiu – Pitești erau executate în proporție de peste 85% în septembrie. Amtintim că și din această secțiune urmează să fie dați în trafic peste 16 kilometri în 2024, conform estimărilor oficialilor de la Transporturi.

În top urmează asocierea româno – bulgară Coni – Trace, care a ajuns la un stadiu fizic de 97% pe lotul 2 Mizil – Pietroasele al A7 Ploiești – Buzău. În aceste condiții, este greu de înteles de ce nu ar putea fi dat în trafic acest lot în 2024.

S-au trezit și chinezii!

Mai departe, constructorul China Civil Engineering Construction Company (CCECC) a raportat un progres de 4,7 puncte procentuale pe lotul 3 Nord din Autostrada Bucureștiului A0, realizat în proporție de aproape 20% în septembrie. Și în acest caz, autoritățile au identificat o soluție de deschidere parțială a traficului pentru punerea în valoare a kilometrilor din lotul 2 Nord, finalizați încă de anul trecut de UMB.

Topul continuă tot cu UMB, cu un avans de 4,5 puncte procentuale la tronsonul 4 al Drumului Expres Craiova – Pitești (DEx12), din care urmează să fie deocamdată dați în trafic circa 20 de kilometri. Tot cu 4,5 puncte procentuale a progresat în septembrie și lotul 3 Pietroasele – Buzău al A7 Ploiești – Buzău. Asocierea Nurol – Makyol a ajuns pe acest șantier la un stadiu fizic de 19%.

Avans de 4,05 puncte procentuale a înregistrat UMB și pe lotul 4 al A0 Nord, realizat în proporție de 26%. De asemenea, UMB a avut un progres de 4 puncte procentuale pe lotul Domnești Târg – Răcăciuni al A7 Focșani – Bacău, realizat 31%. UMB a avansat cu 3,9 puncte procentuale și pe lotul Trifești – Gherăești al A7 Bacău – Pașcani, executat în proporție de 19,5%.

Asocierea Pizzarotti – Retter, stadiu fizic de 88% în septembrie pe lotul 1 Dumbrava – Mizil

Grupul controlat de Dorinel Umbrărescu a mai avut în septembrie un progres de 3 puncte procentuale și pe lotul Mircești – Pașcani al A7 Bacău – Pașcani, ce va include primul nod turbion din România. Tot cu 3 puncte procentuale a avansat și asocierea Pizzarotti – Retter pe lotul 1 Dumbrava – Mizil al A7 Ploiești – Buzău, care a ajuns la un stadiu fizic de 88% în septembrie.

Și constructorul grec Aktor a avut un progres de 2,65 de puncte procentuale pe lotul 3 al A0 Sud. Lucrările pe lotul dintre Bragadiru și Joița erau realizate în proporție de peste 75% în septembrie. Pe restul șantierelor monitorizate progresele au fost mai mici de 2 puncte procentuale, fie nu au fost raportate.

Citește și: O nouă autostradă intră în execuție în România! Ce constructori se bat pentru primul lot de 33 km