Care este LEGĂTURA dintre hârtie igienică, cum să te tunzi și pâine
Trendurile online au fost influențate și ele de pandemie. “Căutările” online la s-au schimbat și ele, ca și obiceiurile oamenilor. Prin urmare, care au fost cele mai populare topic-uri pe net la noi, la vreme de epidemie? Poate nici nu vă închipuiți…
În perioada stării de urgență, foarte populare au fost la noi căutări de genul: “hârtia igienică”, “cum să te tunzi” sau “pâine”, potrivit agenției de SEO Five elements digital. Agenția a realizat o analiză a ceea ce s-a întâmplat pe internet, în timpul crizei medicale, în România, încă din luna martie și până în prezent. Astfel, aceste luni au adus și vor aduce câteva schimbări puternice în piață. Comunicarea și munca de la distanță sunt susținute prin platforme de colaborare ca Zoom, Google Meet sau Microsoft Teams, în timp ce comercianții mici și mijlocii au accelerat procesul de digitalizare.
Mai interesant este însă subiectul „locurilor de muncă”, care, pe Google a fost în martie 2020 la un nivel întâlnit, de regulă, în timpul sărbătorilor de iarnă din luna decembrie. Totuși, odată cu încheierea stării de urgentă, a căpătat mai multă tracțiune. Agenția a remarcat însă că cererea mare pentru locuri de muncă, din partea angajaților, nu reflectă și-o ofertă similară din partea potențialilor angajatori.
Livrare online
În momentul în care magazinele s-au concentrat mai mult pe comerțul online, demersul a implicat și-o concentrare pe livrare. Și din rândul clienților abordarea a fost similară. În martie a fost înregistrat cel mai mare vârf în cazul căutării „livrare”. După starea de urgență, interesul în căutări rămâne la un nivel mai ridicat decât înainte de declararea pandemiei.
Un vârf similar al interesului a fost remarcat și în cazul căutărilor pentru „comandă online”. Pentru ultimii cinci ani, în 2020 a fost atins un nivel record. Și se menține la un nivel mai ridicat decât înainte de luna martie.
Jocurile au cam căzut acum
Unul dintre domeniile care au înregistrat o scădere a interesului în contextul #workfromhome a fost mobilitatea urbană: căutările pe Google referitoare la transportul public sunt cu 17% mai puțin frecvente decât înainte de epidemie. Și traficul către clădirile de birouri înregistrează o scădere cu 30% în iulie.
O scădere de 3% au căutările către centre comerciale, muzee, cinematografe și parcuri tematice. În premieră față de ultimii 5 ani, au scăzut și căutările legate de vacanță (ca o premieră a ultimilor cinci ani, românii au fost mai puțin preocupați de acest subiect). Cele mai spectaculoase creșteri au fost înregistrate de Gmail, Netflix și Zoom. Deplasarea la magazine sau farmacii a crescut din punct de vedere al căutărilor pe Google, fiind în creștere cu 6%. Subiectul jocuri video a avut un vârf în luna martie dar a scăzut ca interes în iulie, iar în prezent este la un nivel obișnuit. Alte subiecte în topul creșterii numărului de căutări au fost: livrare, locuri de muncă și comandă online.