Cărțile de vizită nu mai sunt demult ceea ce știm cu toții
Pe vremuri era de bonton – după cum spuneau bunicile noastre – să oferi cuiva o carte de vizită. Mai ales atunci când cunoșteai persoana respective pentru prima dată.
Pe artunci, doar persoanele bogate sau cu profesii deosebite își permiteau să aibă cărți de vizită. Vremurile au trecut și până și cărțile de vizită, nu numai oamenii au “ieșit din peșteri“. Cărțile de vizită nu mai sunt demult ceea ce știm cu toții. Adică doar oportunități de promovare. Dreptunghiuri de carton, lemn sau plastic, care conțin acele informații esențiale despre noi și-au depășit menirea. Și au devenit virtuale.
Spre exemplu, pentru cunoscători, dar și pentru necunoscători, Google a lansat o nouă funcție a motorului de căutare. Care permite influencerilor, antreprenorilor, freelancerilor sau oricui dorește să fie descoperit cu ușurință online, să-şi creeze o carte de vizită virtuală. Noul produs pare a fi o încercare a companiei de a adăuga mai multe funcționalități în stilul Linkedin, potrivit Techcrunh.
Ce se întâmplă când căutați persoane care nu sunt celebre
Cărţile virtuale de vizită au fost lansate în primă fază pentru utilizatorii din India şi pot fi realizate doar cu text în engleză, dar funcţionalitate ar putea fi treptat introdusă şi în alte pieţe.
„Dacă veți căuta persoane faimoase pe Google, este ușor să găsiți informații despre diverse personalități cunoscute:. Dar ce se întâmplă când căutați persoane care nu sunt celebre sau chiar dacă vă căutați propriul nume? Nu este întotdeauna ușor să găsiți persoana sau informațiile pe care le căutați. Până la urmă, există multe persoane care au același nume și este greu de știut cine este cine pe internet”, scrie Google, într-o postare pe blog.
Tot Google adaugă, în postarea sa, că rezolvă acestă problemă cu o nouă funcţionalitate: carte de vizită (people cards). E ca o carte de vizită virtuală, unde vă puteţi trece site-ul sau profilurile sociale pe care doriți să le viziteze oamenii, plus alte informații pe care vreţi ca ceilalți să le cunoască.
„Avem o serie de mecanisme pentru a vă proteja împotriva conținutului abuziv sau sau de tip spam. Iar dacă întâlniți informații de proastă calitate sau un card despre care credeți că a fost creat de către un angajator, puteţi intra pe linkul de feedback pentru a ne informa. Dacă nu mai doriți sa faceţi public cardul creat, îl puteți șterge oricând ”, adaugă Lauren Clark, Product Manager la Google. Viitorul își depășește dreptunghiul, chiar și la cărțile de vizită.