Cât costă transformarea Portului Galați într-un punct cheie pentru transportul de mărfuri regional
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunță că 19 mai este termenul limită pentru licitaţia destinată reparaţiei liniei de cale ferată cu ecartament larg dintre Giurgiuleşti (Republica Moldova) şi Portul Galaţi, fiind pusă la dispoziție o sumă de 1,289 milioane lei, fără TVA, pentru realizarea reparaţiilor, fonduri care provin din bugetul CFR Infrastructură.
Portul din Galați este singurul din România care dispune de o linie de cale ferată cu ecartament lărgit specific țărilor din fosta Uniune Sovietică, ceea ce ar putea impulsiona livrările ucrainene pe această destinație.
Sumele vor fi alocate pentru reparaţiile liniei de cale ferată cu ecartament lărgit (3,583 km), dar şi pentru o linie de cale ferată cu ecartament normal (1,167 km), lucrările urmând să dureze 60 de zile de la data semnării contractului.
„Operaţionalizăm rapid liniile de cale ferată din Portul Galaţi! Data de 19 mai 2022 este termenul limită pentru licitaţia destinată reparaţiei liniei de cale ferată cu ecartament larg dintre Giurgiuleşti (Republica Moldova) şi Portul Galaţi. Această linie de cale ferată va permite transportul mărfurilor spre şi dinspre Ucraina, via Republica Moldova, prin Portul Galaţi. Astfel, acest port dunărean va deveni, alături de portul Constanţa, unul dintre punctele cheie din regiune pentru transportul de mărfuri şi materii prime”, a anunțat pe pagina de Facebook Grindeanu.