Cât de mari sunt compensațiile oferite de TAROM pasagerilor afectați de anularea zborurilor de ieri

Publicat: 09 iul. 2024, 14:34, de Cristian Matache, în Transporturi , ? cititori
Cât de mari sunt compensațiile oferite de TAROM pasagerilor afectați de anularea zborurilor de ieri

Peste 2.000 de pasageri au pierdut zborurile pentru care au cumpărat bilete TAROM, a declarat marți purtătorul de cuvânt al companiei, Alexandru Anghel, după ce aproximativ 20% din piloții TAROM s-au declarat luni „inapți de zbor” și zeci de curse interne și externe au fost anulate.

”Dacă zborul dumneavoastră operat de compania TAROM a fost operat cu o întârziere mai mare de 3 ore la sosirea sa la destinație, a fost anulat, o neregularitate de zbor a generat pierderea conexiunii sau a intervenit o situație neprevăzută de declasare sau refuz îmbarcare, aveți opțiunea de a solicita compensație în conformitate cu Art.7 din Regulamentul (CE) Nr.261/2004 al Parlamentului European și al Consiliului Uniunii Europene”, a anunțat compania.

Compensația poate fi redusă cu 50% dacă ora de sosire a noului zbor nu depășește cu

  • 2 ore, pentru toate zborurile de 1500km sau mai putin, sau
  • 3 ore, pentru toate zborurile intracomunitare de peste 1500km si pentru toate celelalte zboruri cuprinse intre 1500km si 3500km, sau
  • 4 ore, pentru zborurile de peste 3500km, ora de sosire programată pentru zborul dumneavoastră inițial.

Acest sistem de compensare se bazează pe Regulamentul european 261/2004.