Cei care își doresc să-și deschidă o firmă, o vor putea face în mai puțin de 24 de ore. Acest lucru va fi posibil după ce, Registrul Comerţului a lansat o nouă platformă care scurtează de trei ore timpul de aşteptare. Documentele pot fi completate şi încărcate într-un sfert de oră. Noul portal este folosit de un milion 600 de firme.
Astfel, timpul necesar creării unei firme a fost redus de la 72 de ore, la 24 de ore, atrage atenția Ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării, Bogdan Ivan.
„Am redus timpul necesar pentru crearea unei firme de la 72 de ore la 24 de ore. Antreprenorii au nevoie de doar 15 minute pentru a completa și încărca documentele în portalul ONRC 2.0”, spune ministrul Ivan, pe pagina sa de Facebook.
Bogdan Ivan: Întreaga viață a unei firme poate fi gestionată online!
Acesta a anunțat joi lansarea portalului prin care s-au digitalizat 17 evenimente de viață din cele de 36 prevăzute în Politica Publică de e-guvernare. „Întreaga viață a unei firme poate fi acum gestionată online! Acest portal va fi folosit de 2 milioane de beneficiari în următorii 5 ani, iar contul de utilizator poate fi creat în doar câteva secunde folosind ROeID, aplicația mobilă de identitate digitală a statului român”, a mai spus Ivan.
România dispune acum de un portal digital modern, dar cetățenii români au și opțiuni alternative: terminale interactive self-service disponibile la sediile ONRC și consiliere oferită de funcționarii ONRC.
Ce alte servicii oferă noul portal ONRC?
Sistemul va asigura integral furnizarea de informații. Burdescu a declarat că, pe lângă certificatul pe firmă care este oferit în prezent, vor fi disponibile și alte documente: un raport istoric cu toate înregistrările efectuate pentru o firmă în Registrul Comerțului și un certificat pe persoană care atestă diferitele calități ale acesteia.
„Nu va fi oferit doar certificatul pe firmă așa cum se furnizează în momentul de față, ci și raportul istoric cu toate înregistrările care s-au efectuat la o firmă în Registrul Comerțului și certificatul pe persoană, pe calități, pe care mulți dintre dvs. îl solicitați”, a spus Burdescu, în cadrul unui eveniment organizat de CECCAR.
Acesta este necesar în general pentru CAS.
„Eliberăm certificatul în care arătăm ce calități a deținut o persoană în Registrul Comerțului, perioada, funcția atât în datele la zi, cât și în datele de tip istoric”, a explicat ea.
Pe partea de înregistrare în Registrul Comerțului, serviciile au fost optimizate.
„Oferim o serie de informații la accesarea lor astfel încât solicitantul să vadă care sunt ultimele date înregistrate în Registrul Comerțului pe mențiunea pe care intenționează să o înregistreze”, a precizat reprezentanta ONRC.
Ce alte lucruri va oferi noul sistem:
- Un formular interactiv de act constitutiv la înființarea firmei în Registrul Comerțului.
- Extinderea furnizării informațiilor din registrul beneficiarilor reali: istoric și certificat pe persoană.
- Extinderea și pentru buletinul procedurilor de insolvență: certificat online pe debitori și raport istoric.