Ce amenzi riscă să primească persoanele care nu mai locuiesc la adresa din buletin
Persoanele fizice care nu mai locuiesc la adresa de reşedinţă stabilită vor fi obligate ca, în termen de 15 zile de la plecare, să anunțe la oricare serviciu public comunitar de evidenţă a persoanelor, pentru altfel sunt pasibile de o amendă cuprinsă între 75 lei și 150 lei, potrivit unei propuneri legislative ce a fost depusă în Parlament
Poiectul modifică şi completează Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 97/2005 privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români.
Proiectul mai prevede că persoanele care locuiesc la alte adrese decât cea trecută în actul de identitate vor fi obligate ca, în termen de 15 zile de la mutare, să solicite la serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor schimbarea domiciliului sau înscrierea menţiunii privind stabilirea reşedinţei şi să ceară înscrierea în cartea de imobil.
În prezent, exixstă doar obligația ca aceste persoane să ceară înscrierea în cartea de imobil la noua locuinţă.
Conform proiectului de act normativ, persoanele care găzduiesc alte persoane care nu au înscrise în actul de identitate adresa la care locuiesc efectiv, vor avea obligaţia, după trecerea termenelor prevăzute, de a anunţa Poliţia sau Serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor de la locul unde este situat imobilul, cu excepţia cazurilor în care persoanele locuiesc în interesul serviciului sau în scop turistic.
Acum, această obligaţie apare doar în cazul în care persoanele găzduiesc alte persoane, în mod neîntrerupt, pe o perioadă mai mare de 30 de zile.
Proiectul mai prevede și faptul că persoanele care găzduiesc alte persoane trebuie să declare faptul că spaţiul locativ îndeplineşte exigenţele minimale pentru locuinţe stabilite în Legea locuinţei nr. 114/1996 în privinţa numărul de persoane.
Conform proiectului, în situaţia în care solicitantul actului de identitate nu se poate prezenta la Serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor de la locul de domiciliu sau reşedinţă, cererea poate fi depusă la cel mai apropiat serviciu public comunitar de evidenţă a persoanelor, care o preia şi eliberează actul de identitate.
Proiectul va intra mai întâi în dezbaterea Senatului şi apoi a Camerei Deputaţilor care este for decizional.