Ce caută românii pe internet: Facebook, mailuri, presă
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2020/11/Vizual-Activitatile-romanilor-pe-Internet-RO.png)
În primul rând stau pe rețelele de socializare și scriu mailuri, acestea fiind cele mai populare activități ale celor care intra zilnic sau săptămânal pe net. Parte bună este că 55% citesc publicațiile de știri, ceea ce înseamnă că nu se informează doar din Facebook.
Un studiu realizat de Reveal Marketing Research a căutat să afle ce activități au cei care stau pe net într-o săptămână obișnuită. Platformele de socializare sunt o țintî pentru 83% dintre respondenți, cu un procent mai mare (89%) pentru tinerii profesioniști și mai redus (82%) pentru pensionari.
Printre preferințele pensionarilor se află și publicațiile de știri, cu o proporție de 76%. Revistele și ziarele sunt preferate în proporție de 60% și de către maturii fără partener, în timp ce verificarea emailurilor este o activitate preferată de tinerii profesioniști în procent de 83%.
Doar un sfert (26%) dintre respondenți au indicat că lucrează de acasă sau urmează cursuri online.
Tot mai mulți pensionari descoperă internetul
O deschidere a pensionarilor către mediul online se vede și din faptul că patru din zece ascultă muzică de pe internet. Printre mileniali procentul este de 69%, iar printre tinerii profesioniști de 61%. Cifrele sunt asemănătoare în cazul tinerilor și în ceea ce privește vizionarea de filme, în timp ce familiile tradiționale se uită la filme în proporție de doar 39%.
Pandemia a modificat comportamentul online în ceea ce privește cumpărăturile, cu 43% dintre respondenți afirmând că au făcut cumpărături online în ultima săptămână. Plata facturilor online se face de către 45% dintre respondenți, cu un procent mai mare în rândul pensionarilor, de 54%. Tot 45% este și procentul celor care folosesc aplicații bancare.
Studiul a fost realizat prin intermediul computerelor pe 1.017 persoane de peste 18 ani din mediul urban și rural, eșantion reprezentantiv la nivel național.