Ce constructori sunt în top la progresul înregistrat pe șantierele drumurilor de mare viteză
România are, în prezent, aproape 1.200 km de drum de mare viteză (drum expres și autostradă), dintre care peste 200 km au fost deschiși în ultimii doi ani. În 2024, doi antreprenori s-au aflat constant pe primele locuri în topul constructorilor de autostrăzi/drumuri expres, UMB și Ozaltin. Pe podium a mai fost în ultimele luni Dimex 2000. De data asta, în top 3 a urcat, alături de UMB și Ozaltin, PORR Construct, austriecii care lucrează la primul tunel la nivel de autostradă din România.
Ce constructori sunt în top la progresul înregistrat pe șantierele drumurilor de mare viteză. Potrivit economica.net, topul este dominat și în luna octombrie de grupul UMB, cu progrese semnificative pe Autostrada Moldovei (A7). Acesta este urmat de turcii de la Ozaltin, ca lider al asocierii din care au mai făcut parte Strade Bauunternehmung și Visio, și austriecii de la PORR Construct.
UMB, cel mai puternic grup românesc din domeniul construcțiilor de drumuri, s-a situat pe primul loc în top cu un progres de 15 puncte procentuale pe lotul 3 Râmnicu Sărat – Mândrești Munteni al A7 Buzău – Focșani. Cei 36 de kilometri ai acestui lot ar urma să fie dați în circulație până la finalul anului 2024, potrivit oficialilor de la Transporturi, însă deocamdată stadiul lucrărilor este de 85%.
Topul continuă tot cu UMB, cu un avans de 13 puncte procentuale pe lotul 4 Mândrești Munteni – Focșani Nord al aceluiași tronson din Autostrada Moldovei (A7). Cei aproape 11 kilometri ai acestui lot au fost însă dați în trafic la începutul lunii noiembrie.
Ce constructori sunt în top la progresul înregistrat pe șantierele drumurilor de mare viteză. Ozaltin a dat în trafic tronsonul 1 al DEx12 Craiova – Pitești cu 4 luni mai devreme
Următoarea în top este asocierea condusă de turcii de la Ozaltin, din care mai fac parte compania craioveană Strade Bauunternehmung și Visio Construction Works, care a raportat în octombrie un progres de 12 puncte procentuale pe tronsonul 1 al Drumului Expres Craiova – Pitești (DEx12). Cei 17,7 km de drum au fost dați în trafic pe 29 noiembrie, cu 4 luni mai devreme decât termenul contractual.
Pe următoarea poziție se află PORR Construct, care a avansat cu 3,95 de puncte procentuale la secțiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeș a A1 Sibiu – Pitești, unde se construiește primul tunel la nivel de autostradă din România, la care se forează non-stop. În top revine UMB, cu un progres de 2,54 de puncte procentuale pe lotul Zimbor – Poarta Sălajului din Autostrada Transilvania (A3).
Următorul loc este adjudecat de către italienii de la WeBuild, cu un avans de 2,02 puncte procentuale la secțiunea 5 Pitești – Curtea de Argeș din A1 Sibiu – Pitești. Și din această secțiune lungă de 30,35 de kilometri, autoritățile vor să dea în trafic până la final de an circa 15 kilometri. Progres de 2 puncte procentuale au raportat și turcii de la Nurol, pe lotul 3 Pietroasele – Buzău al A7 Buzău – Focșani.
UMB are cele mai multe nominalizări
UMB apare din nou în top, de data aceasta cu un avans de 1,4 puncte procentuale pe secțiunea Nădășelu – Zimbor a A3. În continuare, avem tot UMB, cu un progres de 1,16 puncte procentuale pe lotul – lipsă Margina – Holdea din A1 Lugoj – Deva, care include faimoasele „tuneluri pentru urși“ (foto).
Topul continuă tot cu UMB, care a avansat cu câte 1 punct procentual pe trei loturi din A7. Progres de 1 punct procentual a raportat și asocierea Pizzarotti – Retter, la lotul 1 Dumbrava – Mizil din A7 Ploiești – Buzău. Pe restul șantierelor monitorizate, fie avansul a fost zero, fie nu au fost raportate progrese.
Citește și: Se dau în trafic primii kilometri de autostradă construiți de chinezi în România!