Ce fac agențiile de turism pentru a-și readuce afacerile pe plus

Publicat: 10 iul. 2021, 06:00, de Răzvan Zamfir, în Turism , ? cititori
Ce fac agențiile de turism pentru a-și readuce afacerile pe plus

Paralela 45 reduce timpul de așteptare pentru cererile de vacanțe pe care le primește zilnic, în creștere de la o săptămână la alta, organizând un department call center, cu număr mare de angajați, care să prelucreze cu promptitudine fiecare apel. Reorganizarea departamentului vine după deschiderea de noi agenții, în luna iunie, la Alba Iulia, Ploiești, Craiova și Brașov, după angajarea a încă 20% personal, de la începutul anului și până acum, și după renunțarea la programul scurt de lucru “kurzarbeit”, de la 1 februarie, și trecerea la programul normal de lucru.

„Am anticipat creșterea și am luat măsuri din timp. Au fost zile în care nu am putut prelua toate cererile și ne cerem iertare turiștilor noștri pentru întârzieri. Infrastructura de acum ne permite să răspundem prompt fiecărei solicitări“, declară Alin Burcea, CEO Paralela 45

Pe măsură ce s-au stabilit condițiile de acces în fiecare destinație de vacanță, apelurile telefonice, traficul în agenții și pe portalul turoperatorului au crescut accentuat de la o săptămână la alta. Traficul în portal este dublu față de începutul anului, În luna iunie, cele mai multe afișări au fost pentru „last minute”, „Grecia 2021”, „Vara 2021”, „charter Antalya”.

Grecia, principala destinație

Grecia este, de altfel, cea mai vândută destinație, până la finalul lunii iunie, cererea din acest sezon depășind-o deja pe cea din 2019. Agenția are zboruri charter spre Heraklion/Creta, Chania/Creta, Rodos, Zakynthos, Corfu, Santorini din București; Heraklion, Chania, Zakynthos, Rodos din Cluj-Napoca;  Heraklion din Timișoara și Iași și estimează că peste 15.000 de turiști vor merge vara acesta în Grecia cu zboruri charter, cu 20% mai mulți față de 2019. Alți 4.000 vor pleca cu mașina proprie în nordul Greciei.

„În 2021, turistul știe ce vrea. Își ia informația din portalul nostru, de pe rețelele de socializare, și apoi sună pentru câteva detalii despre hotel, ora zborului sau modalitatea de plată. Este o cerere atât de mare încât ne-am organizat rapid pentru a pune accent pe reducerea timpului de răspuns pentru fiecare turist. Mai multe îmbunătățiri au fost făcute și portalului de călătorii, în ultimele luni, astfel încât utilizatorul să aibă o experiență plăcută, să se simtă deja în vacanță văzând fotografii de la fiecare hotel”, susține Alin Burcea.

Cu informații despre oferte mai bine structurate în categorii last minute, oferte speciale, pachete de vacanță cu zbor charter, bilete de avion, turism individual, vacanțe în România, circuite, croaziere, sfaturi Paralela 45, precum cu fotografii sugestive, portalul se va transforma în perioada următoare într-un marketplace de călătorii. După modelul magazinelor online, turiștii vor avea posibilitatea realizării unui cont personal, în care își pot stoca oferte de călătorie (wish list) și au, în același loc, toate documentele pentru vacanță trimise de agenție, (informările, voucherele, facturile).

Scapă-mă de soacră

„Pandemia ne-a arătat că în lipsa interacțiunii dintre oameni, digitalizarea este vitală pentru viața de zi cu zi, de la plata facturilor la cumpărarea de vacanțe. Am continuat investițiile în portalul de călătorii astfel încăt să îl ducem la un alt nivel, un marketplace de vacanțe, punând accent pe experiența turistului și pe relația noastră cu el”, precizează Burcea.

Din luna iunie, oferte Paralela 45 de vacanțe sunt disponibile și pe Glovo. Turoperatorul pune la dispoziția utilizatorilor aplicației vouchere cu o valoare de 250, 500, 750 și 1.000 de lei pentru variantele: „Scapă-mă de soacră”, „Petrecerea burlăcițelor”, „Vacanța post divorț”, „Babymoon, ultima vacanță în doi”. Din iulie, voucherele vor fi disponibile în toate orașele unde este activă aplicația.

Parteneriatul cu Glovo vine după ce, la finalul anului trecut, agenția a lansat voucherul #experiențedeneuitat, cu o valoare de la 50 la 1.000 de euro, și a vândut peste 700 de exemplare drept cadou, cu o grafică personalizată la cerere. Un sondaj realizat de Paralela 45 printre cumpărătorii de vouchere arată că vacanțele li se par cel mai potrivit cadou după ce în 2020 au fost închise granițe și nu au putut să călătorească în ritmul din anii anteriori.