Ce fac angajații în timpul serviciului când nimeni nu se uită. Secretul pe care toți îl ascund
Angajații care lucrează de acasă, spun cercetătorii, contribuie cu miliarde de dolari în vânzările online, adăugând haine în coșul de cumpărături sau căutând produse esențiale pentru casă, totul din confortul propriei locuințe, fără supraveghere directă.
„Este un pic de distracție pe parcursul zilei”, a declarat Megan Morreale, care lucrează în marketing de conținut în New Jersey, pentru Wall Street Journal. „Toată vinovăția dispare complet când lucrezi de acasă.”
Între apelurile de conferință sau sarcini, spune Morreale, ea navighează impulsiv pe rețelele sociale și face cumpărături online, deși uneori regretă aceste achiziții.
„N-aș fi cumpărat prostia asta dacă nu ar fi fost întâlnirea All Hands,” s-a plâns ea, referindu-se la o lumânare, promovată de un influencer, pe care a cumpărat-o în timpul unei ședințe.
Conform unor noi cercetări de la Mastercard Economics Institute, Northwestern University și Stanford University, cumpărăturile online au crescut la 375 de miliarde de dolari anual de la începutul pandemiei, iar angajați precum Morreale sunt responsabili pentru o marte parte din această sumă.
Totuși, asta nu înseamnă că sunt mai puțin productivi la locul de muncă.
„Oamenii pur și simplu nu pot lucra continuu fără să ia o pauză,” a declarat pentru Journal Nick Bloom, coautor al studiului și economist la Stanford.
În contrast cu atmosfera de la birou, unde pauzele pentru cafea, conversațiile la filtrul de apă rece și aniversările colegilor sparg monotonia, lucrul de acasă nu permite aceleași întreruperi plăcute.
Așadar, înlocuitorii devin pauzele pentru cumpărături sau sesiunile pe rețelele sociale, care servesc același scop.
Conform lui Ace Bhattacharjya, CEO-ul unei companii care gestionează dosare medicale, articolele vestimentare din mediul online sunt mai interesante decât cele găsite în magazinele fizice, unde totul pare uniform.
Pe lângă asta, nu trebuie să stai la cozi pentru a proba haine sau pentru a plăti. Ba mai mult, emailurile personalizate te anunță când produsele pe care le-ai dorit sunt disponibile din nou, la dimensiunea ta și la jumătate de preț.
Potrivit unui raport al Journal, cheltuielile online cresc semnificativ în mijlocul zilei de vineri, conform datelor Adobe. În plus, conform unui sondaj realizat de Rakuten, o companie de comerț electronic care oferă recompense cash-back, mai mult de un sfert dintre femei fac cumpărături în timpul orelor de lucru.