Ce folosește China pentru a-și promova campania de vaccinare
Autorităţile chineze au lansat un videoclip hip-hop care include antrenantul refren „vaccinează-te repede”, potrivit AFP.
Videoclipul a fost distribuit pe reţelele de socializare de Ministerul Sănătăţii din provincia Sichuan şi a primit deja mai multe mii de „like”-uri. „Toată lumea se grăbeşte să primească vaccinurile chinezeşti, celelalte ţări le aşteaptă zi şi noapte”, cântă pe ritmuri rap interpretul principal al acestei piese, filmat în mijlocul unor angajaţi din sectorul medical, îmbrăcaţi în halate albe.
La scară naţională, peste 421,9 milioane de doze de vaccinuri anti-COVID-19 au fost administrate în China până marţi, potrivit unei numărători realizate de AFP.
Noi focare sporadice
Deşi această cifră poate să pară impresionantă, campania de vaccinare a avut nevoie de o anumită perioadă înainte de a se intensifica în China, fiind frânată de o situaţie epidemiologică bine controlată de autorităţi şi de o absenţă a sentimentului de urgenţă în rândul populaţiei.
La jumătatea lunii mai, aproximativ 30% din populaţia chineză primise deja cel puţin o doză a unui vaccin anti-COVID-19. Autorităţile chineze încearcă să accelereze campania şi au stabilit un obiectiv ce vizează vaccinarea a 40% din populaţia naţională până în iunie (aproximativ 560 de milioane de persoane), în contextul în care noi focare sporadice de contaminare au fost semnalate în provinciile Anhui şi Liaoning.
Autorităţile locale rivalizează în creativitatea folosită pentru a îi convinge pe rezidenţi să se vaccineze. La Beijing, cupoane de reduceri şi ouă proaspete au fost distribuite în ultimele luni pentru a le recompensa pe persoanele vaccinate.
Un nou record – 13,95 milioane de doze administrate într-o singură zi – a fost stabilit duminică în China, potrivit unui site care monitorizează campaniile de vaccinare anti-COVID-19 din lumea întreagă.