Ce măsuri au luat autoritățile după accidentul feroviar din Teleorman
Reprezentanții Ministerului Transporturilor au anunțat o serie de măsuri după accidentul feroviar din Teleorman. Astfel că, în perioada următoare toți mecanicii de locomotivă vor fi evaluați.
Noile măsuri anunțate de reprezentanți vin în contextul accidentului feroviar. La momentul producerii accidentului, trenul care a pornit de la Arad și trebuia să ajungă la București a lovit în plin, în stația Roșiori de Vede, o garnitură cu 26 de vagoane ce transporta mașini, mecanicul se afla singur în locomotivă.
Chiar dacă, în urmă cu câțiva ani, s-a schimbat legea, în fiecare tren e doar un mecanic, susțin reprezentanții Ministerului Transporturilor.
”A fost o prevedere care prevedea un ajutor de mecanic de locomotivă. În momentul de față, din dorința de eficientizare și de reducere a costurilor, unde este o presiune foarte puternică, acest lucru a fost flexibilizat și prin lege este impus un singur mecanic de locomotivă în momentul de față. Poate să aibă o indisponibilitate de sănătate, să ți se facă rău, să ai un moment, depinde, de oboseală. Noi ne propunem în primul rând să evaluăm capacitatea și nivelul de pregătire ale celor care operează în sistemul de siguranță feroviară.”, a declarat Ionuț Săvoiu, secretar de stat, Ministerul Transporturilor pentru TVR.
În cazul în care, accidentul s-ar fi soldat cu moartea a zeci de oameni, vinovat ar fi fost mecanicul de locomotivă, cred sindicaliștii. Trenul CFR Călători nu ar fi trebuit să intre pe aceeași linie cu marfarul și, chiar dacă intrase din greșeală pe aceeași linie, ar fi trebuit să oprească la timp, pentru a evita impactul.
”Indiferent de indicaţiile semnalului de intrare, el avea nişte obligaţii – să urmărească linia de garare, să urmărească mărcile de siguranță, să urmărească dacă gabaritul este liber, dacă linia nu este ocupată. Or, aici este un cumul de greşeli.”, a declarat Iulian Mântescu, liderul Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă.
În prezent, are loc o ancheta a Agenției de Investigare Feroviare Române, care ar putea dura chiar şi un an și ar trebui să stabilească inclusiv dacă instalația din calea de rulare a frânat trenul de călători, sau a fost acționată de mecanic.
”Ceea ce ştim e că acel tren a trecut pe culoarea roşie care ordona oprirea. Se fac în continuare tot ceea ce înseamnă strângeri de probe, însemnând eventuale încercări făcute la faţa locului sau cu vehiculele, cu instalaţiile din teren, tot personalul din zona respectivă, atât din partea operatorilor feroviari, cât şi din partea administratorului de infrastructură, vor fi chestionaţi asupra lucrurilor pe care le-au făcut.”; a declarat Laurențiu Dumitru, director general AGIFER.
În raportul de investigare final vor fi incluse și recomandări de siguranță, în funcție de care Autoritatea Feroviară Română va stabili mai multe măsuri.