Ce salarii şi bonusuri câştigă şefii giganţilor mondiali din industria auto, comparativ cu averea uriaşă a lui Elon Musk

Publicat: 13 dec. 2024, 06:29, de Ady Ivașcu, în Auto , ? cititori
Ce salarii şi bonusuri câştigă şefii giganţilor mondiali din industria auto, comparativ cu averea uriaşă a lui Elon Musk

Averea netă a lui Elon Musk a depăşit joi 400 miliarde de dolari, conform listei miliardarilor întocmită de revista Forbes, după o creştere de aproape 71% a acţiunilor Tesla anul acesta şi a majorării evaluării companiei sale SpaceX, scrie presa internaţională.

Elon Musk, directorul executiv al Tesla și SpaceX, a intrat în istorie ca prima persoană care acumulează o avere netă de peste 400 de miliarde de dolari, potrivit Bloomberg Billionaires Index, o sumă care depășește PIB-ul României, estimat la 350 de miliarde de euro în 2024.

Musk este cel mai mare acţionar al Tesla, cu o participaţie de aproximativ 13%.

Acţiunile producătorului de vehicule electrice (EV) au atins un nou nivel record, de 424,9 dolari. Analiştii se aşteaptă ca firmele conduse de Elon Musk vor obţine un tratament favorabil după revenirea lui Donald Trump la Casa Albă.

Ce salarii şi bonusuri câştigă şefii giganţilor mondiali din industria auto, comparativ cu averea uriaşă a lui Elon Musk

În industria auto, directorii generali (CEO) ai giganţilor mondiali din domeniu ating venituri de ordinul milioanelor de euro/dolari, demonstrând că succesul în această industrie poate fi foarte bine recompensat, însă salariile şi bonusurile sunt un adevărat mărunţiş comparativ cu averea uriaşă a şefului Tesla.

Să aruncăm o privire la situaţia unor giganţi auto din întreaga lume, precum Toyota, Volkswagen, BYD (China), General Motors sau Stellantis.

În anul fiscal 2023, CEO-ul Toyota – Koji Sato – a avut un pachet financiar de 623 milioane de yeni, echivalent cu aproximativ 3,9 milioane de dolari.

Aceasta include salariul, bonusurile și alte beneficii acordate de companie. În comparație, președintele companiei, Akio Toyoda, a câștigat un pachet record de 1,622 miliarde de yeni (aproximativ 10 milioane de dolari), datorită rezultatelor financiare excepționale ale Toyota​.

Oliver Blume, CEO al Grupului Volkswagen, a câștigat în 2023 o remunerație totală plafonată la 12,5 milioane de euro pentru funcția de președinte al Consiliului de Administrație Volkswagen AG.

Deoarece deține și poziția de președinte al Porsche AG, venitul său a fost împărțit între cele două companii, fiecare acoperind 50% din remunerația sa totală.

CEO-ul BYD, Wang Chuanfu, a avut un salariu anual de aproximativ 6,147 milioane de yuani (aproximativ 840.000 USD) în 2023, ceea ce îl plasează pe poziții mai joase în topul remunerațiilor din echipa executivă a companiei.

Acesta primește, de asemenea, dividende semnificative, având o participație majoră în BYD, ceea ce contribuie la o parte substanțială din veniturile sale totale.

El are totuşi o avere netă estimată la aproximativ 12,5 miliarde USD, consolidată prin investiții și deținerile sale în companie.

Mary Barra, CEO al General Motors, a câștigat 27,8 milioane de dolari în 2023.

Această sumă a inclus un salariu de bază de 2,1 milioane de dolari, un bonus bazat pe performanță de 5,25 milioane de dolari, 14,62 milioane de dolari în prime în acțiuni și 4,87 milioane de dolari în opțiuni pe acțiuni.

Celebrul demisionar, Carlos Tavares, CEO al Stellantis, a câștigat peste 36 de milioane de euro în 2023.

Acest venit include salariul de bază, bonusuri și alte compensații legate de performanța companiei. Această sumă a atras critici din partea unor investitori, în contextul concedierilor anunțate de Stellantis în diverse regiuni​.