Ce se întâmplă cu pasagerii afectați de anularea unui zbor din cauza unei greve a piloților
Pasagerii unui zbor anulat sau întârziat din cauza unei greve a piloţilor declanşată pentru a obţine majorări salariale trebuie despăgubiţi de compania aeriană vizată.
Aceasta conform unei decizii anunţată marţi de Curtea de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE), potrivit AFP.
O astfel de grevă, chiar dacă este organizată „cu respectarea condiţiilor prevăzute de legislaţia naţională”, „nu echivalează cu noţiunea de ‘circumstanţă extraordinară’” care să permită companiei să se considere exonerată de la a mai plăti aceste compensaţii, a precizat CJUE.
O „circumstanţă extraordinară”
Cazul a fost trimis la CJUE de o instanţă din Suedia în urma unui refuz al companiei aeriene scandinave SAS să despăgubească un pasager al cărui zbor a fost anulat în 2019, în timpul unei greve de şapte zile a piloţilor, care cereau o majorare a salariilor.
SAS consideră greva ca fiind o „circumstanţă extraordinară”, „deoarece nu era intrinsecă exerciţiului normal al activităţii sale (…) şi era în afara controlului său efectiv”, se arată într-un comunicat al CJUE.
Acum este de datoria instanţelor naţionale să rezolve acest caz în conformitate cu decizia CJUE, mai menţionează aceeaşi sursă.