Ce vom vedea, în curând, pe Instagram
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2023/05/instagram.jpg)
Instagram își intensifică căutarea pentru a concura cu TikTok. Compania se va concentra pe comentariile utilizatorilor pentru a reda informația căutată.
Șeful Instagram, Adam Mosseri, spune că echipa sa caută să îmbunătățească funcționalitatea de căutare a aplicației, admițând că acesta este un domeniu în care Instagram ar putea fi mai competitiv.
Remarcile, făcute într-un episod recent al podcastului „Build Your Tribe”, vin într-un moment în care utilizatorii din generația Z apelează adesea la aplicații sociale precum TikTok pentru a avea răspunsuri, în loc să folosească motoarele de căutare tradiționale.
Creatorii Instagram spun că poziția aplicației poate deveni mai puternică. Cum?
„Începem să investim mai mult în căutarea pe Instagram pentru că există atât de mult conținut uimitor”, a spus Mosseri. „Și, sincer, ceea ce numim căutare de conținut – spre deosebire de căutarea unui cont, de fapt căutarea unui tip de conținut – nu este foarte bun pe platformă.”
Directorul a remarcat că o parte a problemei este că echipa care lucrează la căutarea pe Instagram a fost redusă, dar Meta recent a „întărit” acea echipă cu scopul de a aduce mai multe îmbunătățiri în anii următori.
„Este un drum lung, dar cred că ar putea fi unul foarte bun și pentru oamenii care caută informații. Vă puteți imagina, pentru orice ați căuta pe Instagram, ar fi grozav să puteți găsi mai ușor”, a mai spus Mosseri. „Dar și pentru creatori… ar trebui să permită conținutului să reapară, astfel încât să nu obții toată informația în primele 24 sau 48 de ore.”
Modul în care generația Z și utilizatorii mai tineri caută conținut este în flux de ceva timp
Google a identificat modul în care problema afectează viitorul ca furnizor de căutare atunci când, în 2022, un director Google a sugerat că aplicațiile sociale precum TikTok și Instagram au afectat activitatea sa de bază, inclusiv Căutarea și Hărți.
Toamna trecută, TikTok a început să concureze mai direct cu Google, permițând agenților săi de publicitate să vizeze pagina cu rezultatele căutării.
Instagram a depășit Google Search ca motor de căutare preferat al generației Z
Diverse studii de piață au confirmat, de asemenea, această schimbare a modului în care tinerii folosesc internetul și căutarea pe web, în grade diferite. Într-un studiu din SUA, de exemplu, Instagram a depășit Google Search și alți rivali ca motor de căutare preferat al generației Z.
Dar aceasta este încă o cursă strânsă și nu una pe care Instagram a câștigat-o neapărat.
Instagram trebuie să performeze ca motor de căutare
Un studiu Bernstein Research citat de Fortune în aprilie 2024 a constatat că 45% dintre generația Z este mai probabil să folosească rețelele sociale pentru căutări, iar un studiu HerCampus din 2024 citat în eMarketer a constatat că 51% dintre Gen Z preferă TikTok față de Google Search, în primul rând pentru formatul său video scurt.
Comentariile lui Mosseri indică faptul că Meta știe că următoarea frontieră în care Instagram trebuie să concureze este ca motor de căutare, nu doar o rețea socială pentru a ține pasul cu prietenii.
Doar un „procent foarte mic” de utilizatori medii (non-creatori) postează pe Feed-ul Instagram într-o anumită zi, a mai spus el. Această parte a Instagram devine „mai mult un domeniu public”. Mesajele directe sunt locurile în care utilizatorii interacționează cu prietenii lor.
Un alt domeniu în care Instagram își propune să concureze cu TikTok sunt căutările recomandate care apar în partea de sus a secțiunii de comentarii.
Pe TikTok, căutarea sugerată este extrasă din ceea ce vorbesc oamenii în comentarii
Este ceva ce Instagram vrea să îmbunătățească, de asemenea.
„Uneori, în cazul în care contextul real interesant nu este în videoclipul pe care cineva l-a încărcat, ci în contextul din jurul lui , îl găsim aproape întotdeauna în comentarii. Și ceea ce încercăm să facem este să evidențiem asta mai ușor”, a spus șeful Instagram.
El a menționat că versiunea aplicației Instagram care se aplică mai mult pe comentarii pentru a îmbunătăți sugestiile de căutare va apărea „în curând”.