Cea mai mare provocare pentru UMB: Construcția celui de-al doilea pod ca lungime din țară

Publicat: 20 aug. 2024, 16:35, de Vlad Stefan Orjan, în Transporturi , ? cititori
Exclusiv
Cea mai mare provocare pentru UMB: Construcția celui de-al doilea pod ca lungime din țară

Compania UMB, condusă de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu, se pregătește să finalizeze unul dintre cele mai ambițioase proiecte de infrastructură din România: podul dintre localitatea Vadu Pașii și orașul Buzău.

Cu o lungime de 1360 de metri, acest pod devine al doilea cel mai lung pod din țară, exceptând podurile peste Dunăre, fiind depășit doar de podul peste râul Olt de 1700 de metri, construit tot de UMB pe drumul expres Pitești – Craiova.

Montarea grinzilor pe acest pod marchează o etapă crucială, care permite muncitorilor să finalizeze construcția până la sfârșitul acestui an. Dacă lucrările vor fi terminate conform planului, Umbrărescu va reuși să își respecte ultima promisiune de a finaliza în 2024 toate cele patru loturi ale autostrăzii A7 între Buzău, Râmnicu Sărat și Focșani, chiar dacă termenul inițial anunțat de dare în folosință era pentru sfârșitul lunii iulie, începutul lunii august.

De menționat că firma lui Umbrărescu a asfaltat inclusiv după podul de la Vadu Pașii, spre nodul rutier cu A7 – DN2B.

În paralel, se lucrează și la finalizarea podului de la Râmnicu Sărat peste râul omonim, iar eforturile UMB la podul de la Vadu Pașii se concentrează pe deschiderea bretelelor nodului rutier Buzău Est, lucrare realizată de compania turcească Nurol.

Cu toate acestea, există îngrijorări legate de ritmul lucrărilor la bretelele de acces unde se ocupă compania turcească Nurol, esențiale pentru decongestionarea traficului dinspre Moldova. La ora actuală, stadiul lucrărilor este destul de avansat, dar traficul efectiv pe această secțiune ar putea fi deviat pe șoseaua Buzău – Brăila doar dacă bretelele sunt finalizate până în decembrie, ceea ce pare dificil având în vedere ritmul lent observat astăzi în jurul orei 14:30 pe șantier.

Pe un sector de doar câțiva kilometri, doar două utilaje ale firmei turcești erau puse în funcțiune și lucrau efectiv pe sectorul de drum dintre podul de la Vadu Pașii și bretelele de acces către DN2B – Buzău-Brăila.

În cazul în care aceste proiecte vor fi realizate conform planului, ele vor juca un rol crucial în îmbunătățirea infrastructurii rutiere din regiune, facilitând accesul către rețeaua de autostrăzi a României.