Compania Murgaca, cel mai mare abator din Spania, intenționează să înceapă exportul de ovine din România către Arabia Saudită și Algeria începând cu luna septembrie, informează agrointel.ro. Cu toate acestea, riscurile sunt mari din cauza pestei micilor rumegătoare care afectează efectivele de oi și capre din țara noastră.
Detalii despre planul de export
Murgaca, împreună cu Ciprian Palmeș, au prezentat o ofertă Algeriei pentru a începe încărcarea ovinelor din România în toamnă, aflându-se în prezent la etapa de negocieri. Compania este interesată de ovinele românești, dar pesta micilor rumegătoare reprezintă un risc semnificativ. În cazul unor interdicții, exporturile ar putea fi realizate sub formă de carne congelată, însă acest lucru ar presupune costuri mult mai mari.
Propunerea și obstacolele întâmpinate
Ciprian Palmeș a propus ca mieii confirmați sănătoși din focarele de pestă să fie cumpărați de Murgaca în carcasă cu certificat HALAL și ulterior vânduți clienților la nivel mondial, transportați în containere maritime sub formă de produse congelate. „Astfel, s-ar pune în mișcare o întreagă industrie carnică în România”, a declarat Abdelkader Talha, reprezentant al companiei Murgaca. Cu toate acestea, această propunere a fost refuzată deoarece România nu are aprobarea Comisiei Europene pentru o astfel de măsură.
Perspectivele pentru Arabia Saudită
Potrivit lui Abdelkader Talha, Murgaca dorește să înceapă încărcarea mieilor din România pentru Arabia Saudită începând cu luna septembrie. Clienții saudiți, care nu au mai importat ovine din România până acum, sunt pregătiți să folosească propriile vapoare pentru transport. În cazul în care exportul în viu din România ar fi oprit, clienții din cele 48 de țări deservite de Murgaca ar fi interesați de produse congelate, ceea ce ar putea acoperi o mare parte din producția românească.
„Aș vrea să transmit un mesaj din partea companiei Murgaca: Murgaca se bazează pe dezvoltarea comercială a oieritului spaniol și românesc în acest moment. Prin asta, practic, am spus totul”, a concluzionat reprezentantul abatorului spaniol Murgaca.
Această strategie ar putea fi o soluție bună, dar doar în caz de avarie, din cauza costurilor ridicate asociate congelării produselor și transportului maritim către cele 48 de țări.