Cele mai înfricoşătoare rechemări de automobile în service. Păianjeni în conductele de combustibil
Păianjeni în conductele de combustibil? Teama de a rămâne cineva blocat în portbagajul unui supercar? Acestea sunt cele mai înfricoșătoare rechemări în service ale vehiculelor din toate timpurile.
Rechemările în service ale anumitor modele de automobile, operate de toţi marii producători auto din lume, sunt de obicei ceva ce trebuie reparat pentru a vă asigura că sunteți în siguranță în cazul unui accident sau ceva care va promova longevitatea vehiculului dumneavoastră.
Dar cum rămâne cu rechemările mai anormale? Cu siguranță au existat unele înfricoșătoare de-a lungul anilor.
Cele mai înfricoşătoare rechemări de automobile în service. Păianjeni în conductele de combustibil
Prima dată în 2012, Mazda SUA a rechemat în service 42.000 de sedanuri Mazda 6, deoarece un anumit tip de păianjen pătrundea în orificiul de aerisire a combustibilului, făcea pânze și provoca probleme mecanice mașinii, scrie presa auto internaţională.
Păianjenul cu sac galben a fost cel care a cauzat aceste probleme. Inițial, s-a crezut că păianjenii erau atrași de mirosul de benzină, ceea ce îi făcea să urce pe conductele de evaporare a combustibilului și să își construiască pânze în ele.
De obicei, nu este o problemă nicăieri altundeva în mașină, dar pânzele înfundau un ventil important pentru rezervorul de combustibil, provocând o presiune negativă. Acest lucru făcea ca rezervoarele de combustibil să se fisureze și să curgă.
În timpul primei rechemări, Mazda a adăugat un arc la rezervorul de cărbune – unde se ventilează vaporii de combustibil – pentru a împiedica păianjenii să se târască în interior.
A fost emisă o a doua rechemare în service după ce păianjenii au continuat să intre în conducte, iar Mazda a trebuit să schimbe software-ul de alimentare cu combustibil de pe unitatea de control a motorului (ECU), ceea ce, din fericire, a rezolvat problema.
De la rechemare, s-au efectuat cercetări cu privire la motivul pentru care păianjenul cu sac galben iubea vaporii de combustibil.
De atunci, s-a demonstrat că nu era din cauza vaporilor de combustibil. În schimb, păianjenii erau atrași de materialul furtunului. Știind asta mai devreme, Mazda ar fi fost scutită de o grămadă de probleme.
Păianjenii provoacă rechemarea în service a maşinilor Toyota Camry
Dacă păianjenii care intră în conductele de combustibil și provoacă crăpături nu au fost suficient de înfricoșători, ce ziceți de păianjeni care intră în mașină și provoacă declanșarea airbag-urilor?
Da, aceasta a fost o problemă foarte reală în cazul modelelor Camry, Venza și Avalon de la Toyota, din 2012 și 2013, cauzând rechemarea în service a 803.000 de mașini.
Păianjenii intrau în vehicul și începeau să își facă cuib în unitățile de aer condiționat. Pânzele făceau ca orificiul de condensare, care de obicei aruncă apa pe șosea, să fie înfundat – forțând condensul să se scurgă în interiorul vehiculului.
Lichidul care se scurgea ajungea apoi pe modulul de control al airbagului, ceea ce, în majoritatea cazurilor, nu făcea decât să aprindă becul airbagului, dar de câteva ori airbagul se declanșa.
La momentul rechemării, 35 de cazuri de aprindere a luminii airbagului și trei cazuri de declanșare spontană a airbagurilor se datorau pânzei de păianjen.
Automobile Ferrari au fost rechemate în service din cauza temerilor de a rămâne captiv în portbagaj
Ferrari a fost nevoit să recheme în service peste 3.000 de autovehicule din cauza temerii de a prinde pe cineva în portbagaj fără un sistem de închidere care să îi permită să iasă.
Standardul 401 pentru vehicule din Statele Unite menționează că „fiecare autoturism cu portbagaj trebuie să aibă un mecanism de eliberare automată sau manuală în interiorul portbagajului care să deblocheze capacul portbagajului”.
Partea ciudată este că Ferrari 458 care a fost rechemat este o mașină cu motor spate. Portbagajul se află în partea din față a mașinii, iar spațiul interior este atât de minuscul încât este foarte puțin probabil ca cineva să poată încăpea în interior.