Cele mai mari schimbări din istoria RCA. Ștefănescu, COTAR: Au făcut-o noaptea, ca hoții! Partidul care și-a asumat aceste aberații nu denotă inteligență și va deconta la alegeri
Amintim că ieri, miercuri, COTAR a anunțat că a transmis o scrisoare autorităților din România (de la prim ministru la șeful ASF), precum și celor de la nivelul UE, prin care solicită pe un ton imperativ ca ultimele amendamente aduse le legea 132/2017 a RCA să nu devină literă de lege.
AICI puteți consulta conținutul scrisorii
Anterior, Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare (UNSAR) a emis un punct de vedere în care arată citând un sondaj IRES, că oamenii își doresc să aibă dreptul de a întreba la ce service să își repare mașina.
AICI puteți consulta punctul de vedere al UNSAR
Cele două asociații se referă la un set de amendamente propuse de grupul parlamentar PSD, despre care Economica a scris în exclusivitate și care fac parte dintr-un pachet mai amplu de modificări care, în ansamblu, vor duce la cea mai mare reformă legislativă din istoria RCA.
AICI puteți consulta, cu detalii și explicații, amendamentele propuse de parlamentarii PSD la legea RCA
Așa cum arătam mai sus, Vasile Ștefănescu, președintele COTAR, ne-a transmis un punct de vedere cu acuzații foarte dure. Redăm mai jos, cu întrebări de clarificare, principalele idei exprimate de Ștefănescu. Menționăm că acuzațiile privind instituții sau persoane, precum și cifrele înaintate, îi aparțin acestuia și nu constituie punctul de vedere al Economica.
De ce a trimis COTAR scrisoarea deschisă autorităților române și CE?
Atunci când asigurătorii fac propuneri care trec pe la ASF și o parte din deputați nu țin cont nici de Directivele UE nici de Constituția României nici de Ministerul Finanțelor și nici chiar de colegii lor de la Senat, nu mai vorbim de noi, milioanele de plătitori de taxe și impozite și polițe RCA obligatorii, atunci trebuie să reacționăm.
Va avea rezultate demersul?
Sperăm că autoritățile vor reacționa. Nu poate fi lăsat Parlamentul să permită asigurătorilor să vândă cu orice preț polița RCA, care știm că s-a scumpit fără motive cu 300%, și apoi să vină să schimbe legea împotriva propriului popor și așa afectat de scumpiri în toate domeniile. Culmea, domnior parrlamentari, pe ei îi îndemnați să voteze și mai vreți să vă și realegeți anul acesta! Nu se poate ca păgubiții RCA să devină co-plătitori ai reparațiilor auto, deși sunt nevinovați de accident. Nicăieri în lume nu există așa ceva.
Cum s-a ajuns la propunerile de modificare incriminate?
Totul s-a întâmplat în pragul sărbătorilor Pascale, când lumea este în vacanță, vigilența scade și, pe sub masă, noaptea, ca hoții, cum ne-am obișnuit, cineva a lucrat. Asigurătorii, prin ASF, au profitat de moment și au reușit momentan să păcălească un grup de deputați, cărora încă nu le dau numele, deputați care, după părerea mea personală, au luat de bun ce a trimis ASF și au încercat pe repede înainte să își asume noi amendamente. Penibilul acum începe. Proiectul de lege pleacă de la o Directivă UE care a dorit să vină în ajutorul păgubiților din accidente, în special a victimelor din accidente cu vătămări. Văzând asigurătorii că vor trebui să achite mai mult, cum vrea UE, ce s-au gândit? Hai să le rupem capul celor 10 milioane de proști de români care achită o poliță RCA cu 300% mai mare și să ne scoatem pârleala și un profit pe măsură, ocazie cu care au creionat propuneri nocive pentru toți păgubiții, inclusiv pentru cei cu daune materiale. Neavând bărbați adevărați la ASF, deși îi plătim cu 20 mii de euro/lună/persoană, cei de acolo au executat imediat ordinul asigurătorilor și, sub pretextul mincinos că daunele sunt 75% din încasări și că acestea trebuie să scadă, au păcălit momentan unii deputați. Repet și cu această ocazie și îi transmit domnului Ciolacu: domnule prim-ministru, manopera plătită la service în România este de doar 5% din încasările asigurătorilor. 95% rămân la asigurători. Păi, legea o întoarceți împotriva a 10 milioane de români și a industriei reparațiilor auto? Cât vreți sub 5%? Vreți 0? Vreți să muncim gratis? Să vină Guvernul atunci să ne achite taxe, impozite, credite, salarii, utilități, furnizori. Vă este frică să controlați asigurătorii de 30 de ani și veniți tot la noi? 5%, domnule Prim-ministru. În UE, media este de 40%. Verificați.
Ce va face COTAR dacă trec amendamentele?
Formațiunea politică care și-a asumat aberațiile legislative transmise de către multinaționalele din asigurări prin legătură proxi în ASF, (presa zice de PSD, eu nu pot confirma, că nu am o dovadă clară astăzi), nu denotă multă inteligență politică, iar autorii și promotorii vor deconta greșeala la alegerile care bat la ușă. Cei 1,5 milioane de angajați ai companiilor membre COTAR și cei 10 milioane de asigurați vor fi informați în următoarele săptămâni cu privire la autorii amendamentului și partidul politic care trebuie evitat la toate rândurile de alegeri care urmează. Angajații noștri trebuie să fie informați. Trebuie să știe cine le pune în pericol locurile de muncă, iar cei 10 milioane de șoferi trebuie să știe cine este partidul care le-a vândut interesele chiar în Săptămâna Mare. Garantez faptul că acest partid va pierde la fiecare din alegerile care urmează anul acesta minim 1,5 milioane de voturi dacă nu fac o analiză urgentă să vadă ce le-a servit pe sub masă ASF. Va trebui să protestăm din nou și sunt sigur că de data asta nu doar COTAR o va face, ci toate asociațiile civice, de consumatori, asociații de service-uri și furnizori de piese și asigurați din România care sunt călcați în picioare din nou de către ASF, o instituție care trebuie urgent desființată și trecută sub MF. Dacă va fi nevoie, în ultima săptămână de campanie, vom afișa în toate taxiurile și mijloacele de transport în comun lista neagră a parlamentarilor care au trădat interesul românilor în timp ce toți sărbătoream Paștele.