Cele mai vândute maşini în Europa
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2025/03/DB2024AU01298_web_1600.jpg)
Înmatriculările de maşini noi în UE au scăzut cu 3% în primele două luni ale anului 2025 față de aceeași perioadă din 2024. În special, principalele piețe ale blocului comunitar au înregistrat scăderi, Italia (-6%), Germania (-4,6%) și Franța (-3,3%). În schimb, Spania a înregistrat o creștere de 8,4%, relevă statisticile publicate marţi de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Piaţa auto europeană şi-a accentuat scăderea în februarie, la minus 3,4% (de la an la an)
În februarie 2025, scăderea de la an la an a fost de 3,4%, piața germană înregistrând cea mai mare scădere în volum, de 6,4%, urmată de Italia (-6,2%).
Înmatriculări de mașini noi în UE în funcție de motorizare
Pe primele două luni ale anului 2025, vehiculele electrice cu baterii (BEV) au reprezentat 15,2% din cota totală de piață a UE, ceea ce înseamnă o creștere față de nivelul scăzut de referință de 11,5% în perioada comparabilă ianuarie-februarie 2024.
Vehiculele hibride au înregistrat o creștere vertiginoasă, captând 35,2% din piață și rămânând alegerea preferată a consumatorilor din UE.
Între timp, cota de piață combinată a mașinilor pe benzină și diesel a scăzut la 38,8%, de la 48,5% în aceeași perioadă din 2024.
Maşini electrice şi hibride
- În primele două luni ale anului 2025, vânzările de autoturisme noi cu baterii electrice au crescut cu 28,4%, până la 255.489 de unități, captând 15,2% din cota totală de piață a UE.
- Trei dintre cele mai mari patru piețe din UE, care reprezintă 64% din totalul înmatriculărilor de automobile electrice cu baterii, au înregistrat creșteri robuste de două cifre: Germania (+41%), Belgia (+38%) și Țările de Jos (+25%).
- Acest lucru contrastează cu Franța, care a înregistrat o ușoară scădere de 1,3%.
Înmatriculările noi de autovehicule hibride în UE au crescut cu 18,7%, datorită creșterii semnificative înregistrate pe cele mai mari patru piețe: Franța (+51,4%), Spania (+31,5%), Italia (+10,4%) și Germania (+9,8%). Astfel, 594.059 de unități au fost înmatriculate în primele două luni ale anului 2025, reprezentând 35,2% din cota de piață a UE.
Înmatriculările de automobile electrice plug-in-hybrid au scăzut cu 5% în perioada ianuarie-februarie 2025, cu un total de 124.947 de unități.
Această scădere a fost determinată în principal de reduceri semnificative pe piețe-cheie precum Belgia (-65,3%) și Franța (-49,3%). Ca urmare, mașinile electrice plug-in-hybrid reprezintă în prezent 7,4% din totalul înmatriculărilor de mașini în UE.
Maşini pe benzină şi motorină, declin important
Înmatriculările de autovehicule pe benzină au înregistrat un declin semnificativ de 20,5%, toate piețele majore înregistrând scăderi. Franța a înregistrat cea mai abruptă scădere, înmatriculările prăbușindu-se cu 27,5%, urmată de Germania (-24,9%), Italia (-19%) și Spania (-13%).
Cu 489.838 de mașini noi înmatriculate până în prezent, cota de piață a benzinei a scăzut la 29,1%, de la 35,5% în aceeași perioadă a anului trecut.
În mod similar, piața automobilelor diesel a scăzut cu 28%, rezultând o cotă de piață de 9,7% pentru vehiculele diesel. În general, s-au observat scăderi cu două cifre pe majoritatea piețelor UE.
Cele mai vândute maşini în UE, pe primele două luni din 2025. Principalii producători
- Volkswagen Group (VW, Skoda, Audi, Seat, Cupra, Porsche etc) – 439.148 unităţi, plus 4,8% faţă de ianuarie-februarie 2024
- Stellantis (Peugeot, Citroen, Fiat, Opel, Jeep, Alfa Romeo, Lancia, Chrysler etc) – 335.218 unităţi, minus 17,1%
- Renault Group (Renault, Dacia, Alpine) – 177.716 unităţi, plus 8,3%
- Toyota Group (Toyota, Lexus) – 145.239 unităţi, minus 5%
- Hyundai Group (Hyundai, Kia) – 138.092 unităţi, minus 7,9%
- BMW Group (BMW, Mini) – 111.122 unităţi, plus 2,5%
- Mercedes-Benz (Mercedes, Smart) – 81.270 unităţi, minus 5%
- Ford – 51.962 unităţi, minus 2%