Cele mai vândute maşini în Europa

Publicat: 25 mart. 2025, 08:34, de Ady Ivașcu, în Auto , ? cititori
Cele mai vândute maşini în Europa

Înmatriculările de maşini noi în UE au scăzut cu 3% în primele două luni ale anului 2025 față de aceeași perioadă din 2024. În special, principalele piețe ale blocului comunitar au înregistrat scăderi, Italia (-6%), Germania (-4,6%) și Franța (-3,3%). În schimb, Spania a înregistrat o creștere de 8,4%, relevă statisticile publicate marţi de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).

Piaţa auto europeană şi-a accentuat scăderea în februarie, la minus 3,4% (de la an la an)

În februarie 2025, scăderea de la an la an a fost de 3,4%, piața germană înregistrând cea mai mare scădere în volum, de 6,4%, urmată de Italia (-6,2%).

Înmatriculări de mașini noi în UE în funcție de motorizare

Pe primele două luni ale anului 2025, vehiculele electrice cu baterii (BEV) au reprezentat 15,2% din cota totală de piață a UE, ceea ce înseamnă o creștere față de nivelul scăzut de referință de 11,5% în perioada comparabilă ianuarie-februarie 2024.

Vehiculele hibride au înregistrat o creștere vertiginoasă, captând 35,2% din piață și rămânând alegerea preferată a consumatorilor din UE.

Între timp, cota de piață combinată a mașinilor pe benzină și diesel a scăzut la 38,8%, de la 48,5% în aceeași perioadă din 2024.

Maşini electrice şi hibride

  • În primele două luni ale anului 2025, vânzările de autoturisme noi cu baterii electrice au crescut cu 28,4%, până la 255.489 de unități, captând 15,2% din cota totală de piață a UE.
  • Trei dintre cele mai mari patru piețe din UE, care reprezintă 64% din totalul înmatriculărilor de automobile electrice cu baterii, au înregistrat creșteri robuste de două cifre: Germania (+41%), Belgia (+38%) și Țările de Jos (+25%).
  • Acest lucru contrastează cu Franța, care a înregistrat o ușoară scădere de 1,3%.

Înmatriculările noi de autovehicule hibride în UE au crescut cu 18,7%, datorită creșterii semnificative înregistrate pe cele mai mari patru piețe: Franța (+51,4%), Spania (+31,5%), Italia (+10,4%) și Germania (+9,8%). Astfel, 594.059 de unități au fost înmatriculate în primele două luni ale anului 2025, reprezentând 35,2% din cota de piață a UE.

Înmatriculările de automobile electrice plug-in-hybrid au scăzut cu 5% în perioada ianuarie-februarie 2025, cu un total de 124.947 de unități.

Această scădere a fost determinată în principal de reduceri semnificative pe piețe-cheie precum Belgia (-65,3%) și Franța (-49,3%). Ca urmare, mașinile electrice plug-in-hybrid reprezintă în prezent 7,4% din totalul înmatriculărilor de mașini în UE.

Maşini pe benzină şi motorină, declin important

Înmatriculările de autovehicule pe benzină au înregistrat un declin semnificativ de 20,5%, toate piețele majore înregistrând scăderi. Franța a înregistrat cea mai abruptă scădere, înmatriculările prăbușindu-se cu 27,5%, urmată de Germania (-24,9%), Italia (-19%) și Spania (-13%).

Cu 489.838 de mașini noi înmatriculate până în prezent, cota de piață a benzinei a scăzut la 29,1%, de la 35,5% în aceeași perioadă a anului trecut.

În mod similar, piața automobilelor diesel a scăzut cu 28%, rezultând o cotă de piață de 9,7% pentru vehiculele diesel. În general, s-au observat scăderi cu două cifre pe majoritatea piețelor UE.

Cele mai vândute maşini în UE, pe primele două luni din 2025. Principalii producători

  1. Volkswagen Group (VW, Skoda, Audi, Seat, Cupra, Porsche etc) – 439.148 unităţi, plus 4,8% faţă de ianuarie-februarie 2024
  2. Stellantis (Peugeot, Citroen, Fiat, Opel, Jeep, Alfa Romeo, Lancia, Chrysler etc) – 335.218 unităţi, minus 17,1%
  3. Renault Group (Renault, Dacia, Alpine) – 177.716 unităţi, plus 8,3%
  4. Toyota Group (Toyota, Lexus) – 145.239 unităţi, minus 5%
  5. Hyundai Group (Hyundai, Kia) – 138.092 unităţi, minus 7,9%
  6. BMW Group (BMW, Mini) – 111.122 unităţi, plus 2,5%
  7. Mercedes-Benz (Mercedes, Smart) – 81.270 unităţi, minus 5%
  8. Ford – 51.962 unităţi, minus 2%