Centura București Nord, în plină evoluție. Impresa Pizzarotti primește autorizație pentru etapa II a Lotului 1 al Autostrăzii A0
Construcția Autostrăzii A0 Centura București Nord avansează, după ce compania italiană Impresa Pizzarotti a obținut autorizația de construire pentru etapa a doua a Lotului 1, care se întinde pe o lungime de 17,5 kilometri. Acest segment este esențial pentru finalizarea infrastructurii de transport din nordul Capitalei, facilitând conexiuni rapide între principalele drumuri naționale și autostrăzi din zonă.
Încep lucrările la Centura București Nord
Noua etapă a proiectului se va desfășura în nordul Bucureștiului, traversând județele Ilfov și Giurgiu. Localitățile direct vizate de lucrările de construcție sunt Dragomirești Vale, Buftea, Mogoșoaia și Corbeanca în Ilfov, precum și Joița și Săbăreni în Giurgiu. Această porțiune a autostrăzii va avea un rol vital în decongestionarea traficului din nordul Capitalei și în reducerea timpilor de călătorie.
Investiția în această etapă a proiectului depășește 20 de milioane de euro, echivalentul a 100 de milioane de lei. Întregul contract atribuit pentru Lotul 1 are o valoare de peste 1 miliard de lei. Perioada de execuție a lucrărilor este estimată la 22 de luni, calculată din momentul începerii efective a construcției.
Lucrările prevăzute în această etapă includ realizarea infrastructurii rutiere, a terasamentelor și a structurilor de drum. Vor fi construite mai multe pasaje și poduri, printre care un pasaj pe Autostrada A0 peste DJ 601A, un pasaj pe DC 143C peste autostradă, un pasaj pe un drum de exploatare la km 7+864, precum și un pod peste Râul Colentina, liniile de cale ferată București-Ploiești și Mogoșoaia-Buftea și bretelele nodului rutier DN1A. De asemenea, se va realiza un pasaj pe autostradă peste DN1A.
În paralel, proiectul cuprinde lucrări hidrotehnice pentru scurgerea apelor, măsuri de consolidare a terenului, sisteme de protecție a mediului și amenajarea nodurilor rutiere la intersecțiile cu DN7 și DN1A. Se vor construi parcări de scurtă durată la km 3+500 și km 14+500, precum și un punct de sprijin pentru întreținerea drumului.
În plus, vor fi reconfigurate drumurile existente și vor fi implementate măsuri de siguranță rutieră, precum marcaje și parapeți.
Documentația tehnică necesară obținerii autorizației de construire a fost realizată de asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA și Retter Projectmanagement SRL. Contractul pentru proiectarea și execuția acestui lot al autostrăzii a fost semnat pe 22 septembrie 2023, după un proces de licitație la care au participat 11 ofertanți. Inițial, valoarea contractului era mai mică, însă în mai 2024 a fost majorată cu 23%, ajungând la 1,002 miliarde de lei, fără TVA.