Centura ocolitoare a orașului Comarnic avansează: proiectul a obținut avizele necesare pentru execuție
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2025/02/centura-comarnic.webp)
Proiectul centurii ocolitoare a orașului Comarnic, menit să fluidizeze traficul către stațiunile de pe Valea Prahovei și Brașov, a primit avizele esențiale pentru continuarea lucrărilor. Consiliul Județean Prahova, instituția care coordonează proiectul, a anunțat că aceste aprobări vor permite derularea fără obstacole a investiției.
Avize esențiale pentru progresul proiectului
Potrivit Consiliului Județean Prahova, printre documentele obținute recent se numără:
- Avizul Comisiei Tehnico-Economice a CNAIR, necesar pentru proiectul tehnic de execuție și revizuirea studiului de fezabilitate.
- Avizul Comisiei Tehnico-Economice Centrale a DEER, referitor la rețeaua electrică.
- Avizul OCPI, privind noul coridor de expropriere, esențial pentru consolidarea versanților adiacenți traseului.
Ultimele două avize au fost deja transmise către CNAIR, în vederea obținerii unei noi Hotărâri de Guvern, care să includă modificările necesare traseului centurii.
Investiție de 300 de milioane de lei pentru fluidizarea traficului
Proiectul este finanțat de Ministerul Transporturilor, prin Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), în cadrul Programului Operațional de Transport 2021-2027, cu o valoare estimată de aproximativ 300 de milioane de lei.
„Construcția centurii ocolitoare a orașului Comarnic, un proiect esențial pentru fluidizarea traficului pe Valea Prahovei, progresează într-un ritm susținut, beneficiind de avize esențiale care permit continuarea lucrărilor fără întârzieri majore”, precizează Consiliul Județean Prahova.
Caracteristici tehnice ale centurii
Noua centură ocolitoare va avea o lungime de aproape șase kilometri, permițând o viteză de deplasare de până la 90 km/h, oferind astfel o alternativă la DN1, afectat frecvent de ambuteiaje.
Proiectul include:
- Construirea a trei poduri noi.
- Dublarea podului existent peste râul Prahova.
- Realizarea unui pasaj superior peste râul Prahova și calea ferată Ploiești-Brașov.
- Amenajarea intersecțiilor cu DN1 prin sensuri giratorii moderne, pentru optimizarea fluxului de trafic.
Implementarea acestui proiect reprezintă un pas important în modernizarea infrastructurii rutiere din zona montană și reducerea blocajelor de pe una dintre cele mai aglomerate rute turistice din România.