Cetățenii din Republica Moldova vor călători în Europa doar cu buletinul
Aceste schimbări sunt posibile datorită îmbunătățirilor planificate pentru actele de identitate, care vor fi implementate până în martie 2025.
Directorul Agenției Servicii Publice (ASP) din Republica Moldova, Mircea Eșanu, a anunțat că, începând cu anul 2025, cetățenii Republicii Moldova vor putea călători în țările Uniunii Europene cu noile buletine de identitate. Potrivit declarațiilor lui Eșanu, aceste schimbări sunt posibile datorită îmbunătățirilor planificate pentru actele de identitate, care vor fi implementate până în martie 2025.
„Sperăm din anul viitor să emitem, dar nu mai târziu de martie 2025, să venim cu un nou buletin de identitate, cartea de identitate a cetățeanului, care va corespunde întru tot cerințelor europene. Marele avantaj al noilor cărți de identitate, buletine de identitate, cu timpul, ele vor fi suficiente pentru a călători inclusiv în Uniunea Europeană. Exact același lucru este valabil și în cazul, de exemplu al Ucrainei, cu care a fost semnat un protocol prin care pot trece frontiera cei cu buletine biometrice,” a declarat Mircea Eșanu.
În Republica Moldova buletinele se livrează acasă
Această știre vine după ce, la finele anului 2023, cetățenii din Republica Moldova au fost anunțați că pot opta pentru livrarea buletinor direct la domiciliu. Odată cu depunerea cererii de actualizare a documentului, solicitanții pot cere operatorului de la ghișeu serviciul de livrare la domiciliu.
Buletin de identitate digital pentru cetățenii Republicii Moldova
În Republica Moldova există o inițiativă legislativă care va reglementa digitalizarea buletinelor de identitate, a permiselor de conducere, a certificatelor de înmatriculare, precum și unele elemente privind generarea și utilizarea acestora. Respectivele documente în format digital vor fi utilizate prin intermediul aplicației guvernamentale integrate a serviciilor electronice.
Buletinul de identitate digital al cetățeanului Republicii Moldova va fi un act de identitate generat pe telefonul sau tableta titularului și va conține un set de date preluate în regim automatizat și în timp real din profilul persoanei din Registrul de stat al populației și, suplimentar, un identificator electronic (cod QR).