CFR a reluat circulația trenurilor între București și Giurgiu după 19 ani, dar cu întârzieri pe traseu
După o întrerupere de 19 ani, CFR a reluat circulația trenurilor de călători între București și Giurgiu pe ruta via Vidra-Grădiștea-Comana, ca urmare a reconstrucției podului peste râul Argeș. Cu toate că distanța este de doar 93 de kilometri, trenurile parcurg traseul în peste două ore, fiind afectate și de întârzieri pe parcurs.
Primul tren cu călători, clasificat ca Regio, a plecat din București Nord la ora 5:45 și a ajuns la Giurgiu la ora 8, cu o întârziere de 14 minute față de programul estimat de 1 oră și 17 minute. Alte trenuri au înregistrat întârzieri de 13-16 minute la sosirea în Giurgiu, iar în sens invers, de la Giurgiu spre București Nord, trenurile au acumulat întârzieri de 18-22 de minute.
Prețul unui bilet pentru adulți pe trenurile Regio de la Gara de Nord până în Giurgiu este de 17,5 lei. Această rută feroviară a fost deservită în ultimele decenii printr-un traseu deviat, mai lung, prin Videle. Trenurile de rang InterRegio care circulă pe această rută fac oficial 2 ore și 8 minute, însă și acestea au înregistrat întârzieri în ultima perioadă, iar prețul unui bilet la clasa a 2-a este de 46 de lei.
Investițiile pentru Lotul I, care a inclus lucrările pentru redeschiderea circulației feroviare pe podul Grădiștea, au totalizat 627,42 milioane de lei, fiind finanțate din fonduri europene nerambursabile. Următoarea etapă, Lotul 2, cuprinde lucrările de modernizare a liniei de cale ferată pe tronsonul București Progresu – Jilava – Giurgiu Nord Frontieră, electrificarea completă, construirea unui viaduct în zona Daia, dublarea liniei între Daia și Frățești, precum și implementarea sistemului ERTMS de semnalizare, cu o investiție estimată la 2,25 miliarde lei, lansată deja în licitație. Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 1 iulie 2024.