CFR Călători caută o firmă care să spele lenjeriile de pat din vagoanele de dormit şi cuşetă. Ce sumă pune la bătaie

Publicat: 01 mart. 2025, 22:59, de Ionut Jifcu, în ACTUALITATE , ? cititori
CFR Călători caută o firmă care să spele lenjeriile de pat din vagoanele de dormit şi cuşetă. Ce sumă pune la bătaie

CFR Călători a lansat o licitație pentru contractarea serviciilor de spălătorie și curățătorie uscată destinate lenjeriei de pat din vagoanele de dormit și cușetă, cu o valoare estimată de 587.700 de lei. Intenţia vine după ce în 2023 compania de căi ferate s-a confruntat cu întârzieri în organizarea licitației, ce au dus la spălarea necorespunzătoare a lenjeriilor.

Contractul prevede curățarea a 90.000 de cearșafuri plic, 90.000 de cearșafuri de pat și 90.000 de fețe de pernă, iar valoarea estimată a serviciilor este de 587.700 de lei, echivalentul a aproximativ 120.000 de euro. Serviciile vor fi asigurate pentru Revizia de Vagoane Mangalia, unde sunt echipate trenurile de lung parcurs care circulă pe rutele interne și internaționale, potrivit publicaţiei seapres.ro.

Sursa citată mai arată că, în anul 2024, contractul pentru spălarea lenjeriei de pat din vagoanele de dormit și cușetă a fost atribuit firmei Ozon Serv SRL din București, pentru suma de 379.200 de lei.

Însă, în 2023, CFR Călători s-a confruntat cu o situație problematică. Contractul încheiat inițial pentru spălarea lenjeriei a expirat, iar organizarea unei noi licitații a fost contestată. Din cauza acestor întârzieri, CFR Călători nu a putut încheia un nou contract la timp, ceea ce a dus la o situație incomodă.

Pentru a nu lăsa trenurile fără lenjerie curată, s-a apelat la o soluție de avarie: spălarea lenjeriei la mai multe revizii de vagoane din țară, printre care cele din Iași, Baia Mare, Galați, Oradea și Craiova. Din această cauză, lenjeriile de pat erau transportată pe distanțe mari și, în multe cazuri, ajungea înapoi pe vagoane nespălate corespunzător, cu pete sau chiar jilave.

Rutele cu vagoane cuşetă

Potrivit CFR Călători, pe următoarele rute, dus – întors există vagoane de dormit: Oradea – București Nord; Satu Mare – București Nord; Sighetu Marmației – București Nord; Cluj Napoca – București Nord; Vatra Dornei – Suceava – București Nord; Arad – București Nord; Timișoara Nord – București Nord; Timișoara Nord – Iași.

În schimb, vagoane cușetă există pe următoarele rute: Oradea – București Nord; Satu Mare – București Nord; Baia Mare – București Nord; Cluj Napoca – București Nord; Vatra Dornei – Suceava – București Nord; Arad – București; Timișoara Nord – București Nord; Iași – București Nord; Timișoara Nord – Iași; Cluj Napoca – Iași.

Spre deosebire de un vagon cușetă, vagonul de dormit oferă mai mult spațiu, dar și mai multe facilități. În timp ce vagoanele cușetă au compartimente individuale sau pentru cel mult două persoane, vagoanele de dormit sunt compartimente mai mari, care pot să găzduiască doi sau mai mulți pasageri, de regulă până la patru sau chiar șase călători.

Cabina de la vagonul de dormit este dotată cu două paturi și un lavoar.

Fiecare călător primește o trusă de unică folosință formată din periuță, pastă de dinți, săpun, prosop, lenjerie de pat și o sticlă cu apă plată de 0,5 l.

Cabina de la vagonul cușetă este dotată cu patru sau şase paturi, fiecare călător primind o lenjerie de pat.