Cheltuielile la Jocurile Olimpice Paris 2024 alimentează creșterea economiei franceze
Visa, partenerul oficial pentru tehnologii de plată al Jocurilor Olimpice și Paralimpice, a publicat recent o analiză a datelor privind cheltuielile consumatorilor în timpul weekend-ului de deschidere al Jocurilor Olimpice Paris 2024, evidențiind un impact semnificativ asupra economiei franceze.
În primul weekend al Jocurilor Olimpice, plățile cu carduri Visa au contribuit la o creștere cu 26% a vânzărilor pentru micile afaceri din Paris, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Cele mai mari creșteri ale cheltuielilor s-au înregistrat în teatre și muzee (+159%), magazine alimentare (+42%), restaurante (+36%), vânzări de bunuri de consum (+21%) și divertisment (+18%).
Deținătorii de carduri Visa din Statele Unite au avut cea mai mare pondere a cheltuielilor cu carduri emise în străinătate (29%), în timp ce plățile făcute de deținătorii de carduri Visa din Japonia și Brazilia au înregistrat cele mai semnificative creșteri față de anul trecut. 78% din plățile făcute în Paris cu carduri emise în străinătate au fost contactless, în creștere cu 9% față de anul precedent.
În perioada premergătoare Jocurilor Olimpice, numărul de rezervări de bilete de avion către Paris a crescut cu 39% față de aceeași perioadă din 2023. Turiștii din SUA au înregistrat cea mai mare creștere (+64%), urmați de cei din Germania (+61%) și Spania (+27%). De asemenea, s-au înregistrat creșteri semnificative ale cheltuielilor în alte orașe franceze care găzduiesc evenimente olimpice, precum Saint-Etienne (+214%), Lille (+100%) și Marsilia (+38%).
Charlotte Hogg, CEO Visa Europe, a declarat: „Ca sponsor al Mișcării Olimpice de aproape 40 de ani și al Jocurilor Paralimpice din 2002, cunoaștem foarte bine impactul pozitiv pe care îl pot avea Jocurile Olimpice asupra economiilor țărilor gazdă. Datele noastre arată o creștere semnificativă a cheltuielilor făcute de deținătorii de carduri Visa în weekendul ceremoniei de deschidere.”
În ultimii patru ani, Visa a contribuit la digitalizarea a 13 milioane de mici afaceri din Europa, facilitând astfel creșterea plăților la micii comercianți francezi prin intermediul aplicației Visa Go. Datele indică și o prezență tot mai puternică a generațiilor tinere, demonstrând amploarea și relevanța Jocurilor Olimpice atât în prezent, cât și în viitor.
Visa a implementat un plan solid pentru a furniza sisteme de plată sigure și eficiente pentru Jocurile Olimpice și Paralimpice, colaborând îndeaproape cu Comitetul de Organizare pentru a construi o rețea personalizată de plăți în Paris și în alte locații olimpice, cu 3.500 de puncte de vânzare care acceptă plăți contactless. Aplicația Visa Go, lansată special pentru eveniment, conectează spectatorii și turiștii cu comercianții locali, oferind o experiență de plată facilă și rapidă.