Compania chineză Sichuan Lingkong Tianxing Technology a prezentat vehiculul aerian fără pilot Cuantianhou, relatează South China Morning Post.
„Avioanele supersonice de pasageri fac progrese semnificative și revin cu încredere pe piață… au un mare potențial de a oferi călătorii aeriene de mare viteză mai economice și mai fiabile în următorii ani”, a spus compania într-un comunicat.
Noul UAV de 7 metri are două motoare cu reacție și cântărește aproximativ 1,5 tone și se așteaptă să înceapă să zboare anul viitor. Dispozitivul va putea dezvolta o viteză de Mach 4, sau 4900 km/h. Tehnologiile dezvoltate vor sta la baza unui avion comercial supersonic. Conform planurilor dezvoltatorilor, un avion de pasageri de mare viteză numit Da Sheng (cunoscut și ca Sun Wukong) va urca pe cer până în 2030.
Alte avioane supersonice de pasageri
Singurele avioane supersonice care transportau în mod regulat pasageri au fost avionul european Concorde și avionul sovietic Tu-144. Ambele aeronave au fost dezafectate de mult din cauza unor defecte critice – în special, generarea excesivă de zgomot și costurile de operare ridicate.
Cu toate acestea, noile tehnologii fac transportul supersonic de pasageri mai atractiv decât înainte. În primul rând, acest lucru este înțeles în SUA, care acționează în mod tradițional ca „legislatori ai modei” în domeniul aerospațial.
Anterior, American Boom Technology a construit o fabrică care va produce promițătorul avion supersonic de pasageri Overture. În același timp, dezvoltatorii se confruntă cu provocări serioase pe parcurs. Din cauza lor, compania Exosonic, care plănuia să construiască un avion supersonic de pasageri Horizon, și-a încetat activitățile.